شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد؛

رشد ٥٠ درصدی ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه

صابر رحيمي

مدیر‎کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود جهت ترویج ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد و در گفت گویی با دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران از پیشرفت ٥٠ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه در سال ٩٧ تا تاریخ ١٠ آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صابر رحیمی کسب این موفقیت را نتیجه همدلی و همراهی جامعه ورزش و اهتمام جدی در راستای توسعه ورزش خواند و بیان داشت: شاخص ورزشکاران سازمان یافته به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در توسعه ورزش در ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی در بحث تخصیص اعتبار و توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار می گیرد و به یقین از هیأت ها و شهرستانهای دارای عملکرد مطلوب در اسفندماه تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی اخذ کارت بیمه ورزشی را سرآغاز ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی ذکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه هیأت پزشکی ورزشی با دارا بودن امکانات و تجهیزات به روز و حضور نیروهای مجرب و کارآزموده امکان ارائه خدمت مطلوب را در کلینیک های تخصصی فراهم آورده و به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی علاوه بر پرداخت هزینه های حق العلاج، نقش مهمی را در چرخه موفقیت  ورزشکاران بر عهده دارد.
رحیمی بیشترین افزایش تعداد ورزشکاران سال جاری را در شهرستانهای روانسر، کرمانشاه، گیلانغرب و دالاهو ذکر کرد و تاکید کرد:در ورزش و جوانان و همه دستگاه های اجرایی ما وظیفه داریم ضمن فراهم نمودن زیرساخت های ورزشی، امکان انجام فعالیت بدنی برای همه مردم را در شهر و روستا میسر و تسهیل سازیم و  این میزان پیشرفت آمار حاکی از تایید این مطلب می باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه به علاقه مندی مردم کرمانشاه به برخی رشته های ورزشی اشاره کرد و افزود: رشته های فوتبال، کشتی، همگانی، ژیمناستیک، تکواندو، والیبال و کاراته بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را تحت پوشش دارند.
وی در خاتمه همه آحاد جامعه را به فعالیت بدنی و ورزشی دعوت کرد و این مهم را یادآور که ورزش با نگاه بلند مدت ضامن سلامت همه مردم است.

یادآور می شود بر اساس آمار هیأت پزشکی ورزشی  تا تاریخ ۱۰ آذرماه تعداد ورزشکاران تحت پوشش در سطح استان  به ۶۰ هزار نفر رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد  رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.