شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

دکتر ملک محمدی در نشست خبری عنوان کرد:

استفاده از مکمل‌های ورزشی فقط با تجویز پزشک/ صدور الکترونیکی کارت بیمه ورزشی به صورت آنلاین

خراسان جنوبی

دبیر فدراسیون ‌پزشکی و ورزشی از ممنوعیت مکمل‌های ورزشی توسط مربیان باشگاه‌ها خبر داد و گفت: هرساله بولتن داروهای ممنوعه در اختیار هیأت‌های پزشکی و ورزشی سراسر کشور قرار می‌گیرد و تجویز مکمل‌های ورزشی نیز فقط توسط پزشکان و داروخانه‌های دارای مجوز صورت می‌گیرد.

  • به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر تورج ملک‌محمدی بعدازظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیأت پزشکی و ورزشی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: توسعه زیرساختی و تجهیزاتی مراکز تخصصی پزشکی و ورزشی استان‌های کم‌برخوردار از اولویت‌های راهبردی فدراسیون است.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده منابع انسانی متخصص در ارتقاء و توسعه پایدار ورزش قهرمانی کشور گفت: با درخواست هیأت‌های استانی دوره‌های آموزشی در حوزه‌های تخصصی سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی، پزشکی ورزشی، روانشناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و ماساژ در تمامی مناطق برگزار و به قبول‌شدگان دوره‌ها گواهی معتبر برای فعالیت‌ و ارائه خدمات علمی و تخصصی در سطوح ورزش قهرمانی، باشگاه‌های و انجام خدمات درمانی در مراکز پزشکی و ورزشی داده می‌شود.

دبیر فدراسیون پزشکی و ورزشی در ارتباط با فروش و استفاده مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی تأکید کرد: هرساله بولتن داروهای ممنوعه با کاربرد احتمالی برای دوپینگ ورزشکاران در اختیار هیأت‌های پزشکی و ورزشی سراسر کشور قرار می‌گیرد و تجویز مکمل‌های ورزشی نیز فقط توسط پزشکان و داروخانه‌های دارای مجوز صورت می‌گیرد.

ملک‌محمدی افزود: کارتی که فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد؛ کارت بیمه ورزشی نیست بلکه کارت خدمات پزشکی است و ورزشکاران با پرداخت ۱۵ هزار تومان هزینه عضویت، خدمات بسیار خوبی را در مراکز تخصصی و کلینیک‌های پزشکی و ورزشی دریافت می‌کنند.

وی از حذف کارت‌های بیمه ورزشی در سال ۹۸ خبر داد و یادآور شد: ورزشکاران، مربیان و داوران می‌توانند کارت بیمه خود را به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت فدراسیون دریافت و از خدمات درمانی و حمایتی بهره‌مند شوند.

دبیر فدراسیون پزشکی و ورزشی خاطرنشان کرد: هیأت پزشکی ورزشی خراسان‌جنوبی در شاخص‌ صدور بیمه‌ الکترونیکی سرآمد کشور است و به لحاظ تجهیزات فیزیوتراپی و خدمات درمانی نیز از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

ملک‌محمدی از تعامل اداره کل ورزش و جوانان و هیأت پزشکی و ورزشی خراسان‌جنوبی ابراز رضایت کرد و گفت: رشد ۳۰ درصدی در سازماندهی ورزشکاران نقطه عطفی در این تعامل سازنده است که می‌تواند در جذب اعتبارات و تجهیزات فدراسیون بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با برگزاری دوره‌های آموزشی حرکات اصلاحی ورزشی، ماساژ پزشکی و پزشکیار امدادی ویژه دبیران ورزشی آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی موافقت کرد و افزود: در صورت به حدنصاب رسیدن متقاضیان و به‌صرفه بودن آن برای هیأت، مجوز برگزاری دوره‌ها صادر و مدرسین برتر کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.