پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

دکتر نوروزی در مجمع عمومی فدراسیون عنوان کرد؛

رشد همه جانبه فدراسیون پزشکی ورزشی در شاخص های تخصصی

مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مجمع عمومی و سالانه این فدراسیون در تشریح عملکرد سال ۹۷ این مجموعه تصریح کرد که فدراسیون پزشکی ورزشی در بخش های ساماندهی ورزشکاران، درمان، فیزیوتراپی، حمایت و هدایت هیات های استانی، امور مالی، آموزش، ارائه خدمات رایگان، مشاوره روان شناسی و تغذیه و در نتیجه پوشش رسانه ای عملکرد درخشانی داشته و رشد خیره کننده ای به ثبت رساند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این مجمع که به ریاست ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در مشهد مقدس برگزار شد، دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۷ قدم های مهمی برای عضویت آنلاین ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی برداشت، گفت: با وجود بعضی تردیدها به یمن کار کارشناسی صورت گرفته قدم گذاشتن در مسیر ساماندهی آنلاین نه تنها موجب کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته نشد که برای سومین سال پیاپی این آمار رشد داشت و از ۳میلیون نفر در سال ۱۳۹۶ به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ رسید.

درمان شاخص دیگری است که به گفته دکتر نوروزی، فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۷ در آن رشد داشته است، او در این خصوص گفت: بر اساس آماری که استخراج شده است به دنبال توسعه صورت گرفته در درمانگاه مرکزی فدراسیون، شاهد رشد ۳۷ درصدی درمان ورزشکاران در این بخش بودیم به طوری که درسال ۹۶ بالغ بر ۸ هزار نفر در درمانگاه فدراسیون ویزیت و درمان شدند حال آنکه در سال ۹۷ این رقم به ۱۱ هزار نفر رسید. ضمن اینکه باید توجه داشت همکاران ما در هیات های استانی نیز شمار قابل توجهی از ورزشکاران را راسا درمان کرده اند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: این فدراسیون در بخش خدمات فیزیوتراپی در کلینیک های اختصاصی ستادی و استانی بالغ بر ۱۰۰ هزار جلسه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران و بعضا عموم ارائه کرده است که این مهم نیز گویای رشد ۲۰ درصدی ارائه خدمات در این بخش بوده است. از طرفی این عدد گویای ارائه خدمات چند میلیارد تومانی به جامعه عزیز ورزش کشور است. البته در این بخش نیز برخی ورزشکاران خارج از کلینیک های فدراسیون اقدام به فیزیوتراپی کرده اند و فدراسیون بر اساس تعرفه مصوب خود،  هزینه های این عزیزان را نیز پرداخت کرده است.

دکتر نوروزی ارائه خدمات آموزشی به ۲۵ هزار نفر  در سال ۹۷ را از دیگر توفیقات فدراسیون پزشکی ورزشی برشمرد و گفت: در این بخش نیز رشد ۲۵ درصدی را به ثبت رساندیم چرا که در سال ۹۶ به ۲۰ هزار نفر آموزش ارائه شده بود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و عضویت در کارگروه تخصصی کمیسیون اصلی موضوع ماده ۵ را از دیگر توفیقات این فدراسیون برشمرد و گفت: در بخش نظارت بر باشگاه رشد خوبی داشتیم و ۲۰ هزار بازرسی از باشگاه های ورزشی انجام شد، در بخش های مشاوره تغذیه و مشاوره روانشناسی و پوشش رسانه ای نیز  شاهد موفقیت چشمگیری بودیم.

یادآور می شود، در این مجمع گزارش عملکرد فدراسیون در بخش های مختلف و همچنین تقویم سال آینده این فدراسیون نیز به تصویب اعضای مجمع رسید.

رشد همه جانبه فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۱۳۹۷

(جدول مقایسه عملکرد)

جایگاه

سرفصل

سال ۱۳۹۶

سال ۱۳۹۷ (پایان بهمن ماه)

مقایسه

1

جایگاه فدراسیون

-

-عضویت در هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک

نخستین بار

2

جایگاه فدراسیون

-

- عضویت در کارگروه تخصصی کمیسیون اصلی موضوع ماده ۵

نخستین بار

3

نظارت، حمایت و هدایت هیات های استانی

۳۸ مجمع و بازدید

۳۹ مجمع انتخاباتی، عمومی و بازدید

رشد مثبت

4

ساماندهی ورزشکاران

۳ میلیون نفر در سال ۱۳۹۶

بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۵

حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر

%۱۰+

5

درمان در درمانگاه مرکزی

۸ هزار نفر

۱۱ هزار نفر

%۳۷ +

6

فیزیوتراپی در کلینیک های اختصاصی ستادی و استانی

۸۰ هزار جلسه

۱۰۰ هزار جلسه

%۲۰ +

7

آموزش

۲۰ هزار نفر

۲۵ هزار نفر

%۲۵ +

8

مشاوره روان شناسی

۲ هزار نفر

۳ هزار نفر

%۵۰ +

9

مشاوره تغذیه و پیکرسنجی

۲ هزار نفر

۴ هزار نفر

%۱۰۰ +

10

بازرسی از باشگاه ها

۱۸ هزار بازرسی

۲۰ هزاربازرسی

%۱۰ +

11

پوشش پزشکی اردوهای ملی- مسابقات بین المللی و...

۱۷ هزار ساعت  در بخش ستادی(۲۳۲۰ مسابقه و اردو)

۱۸۵۵۹ ساعت در بخش ستادی(۲۴۱۲ مسابقه و اردو)

رشد کمی و کیفی

12

خدمات رایگان در قالب طرح سراسری ایستگاه تندرستی

-

۴۰ هزار نفر

برای نخستین بار

13

نرم افزار یکپارچه مالی

-

آماده بهره برداری

برای نخستین بار

14

پوشش فعالیت های خبری و آموزشی در شبکه های رادیویی سراسری و استانی

۱۵۰ برنامه

۵۰۰ برنامه

رشد سه برابری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.