سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

بهترین راه از بین بردن چربی شکم

مطلب تغذیه

در حقیقت به طور کلی چند راه حل ساده برای کاهش چربی ناحیه شکم وجود دارد.

زمانی که به منظور کاهش وزن شروع به رعایت کردن برنامه غذایی خاصی می کنید و یا حتی تمرینات ورزشی مرتبط را انجام می دهید متوجه شده اید که چربی ناحیه شکم آخرین ناحیه ای است‌ که تحت تاثیر قرار می گیرد و چربی سوزی میکند.

چرا نیاز به کاهش چربی ناحیه شکم داریم؟

ممکن است شنیده باشید که چربی بیش از حد شکم می تواند ناسالم باشد. به طور کلی چربی اضافی بدن می تواند ناسالم باشد، نکته مهم این است که چربی شکم، ناسالم ترین چربی در بدن شماست، و به شدت به استعداد فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

راه اینکه بدانید آیا شما در حال حمل بیش از حد چربی شکم هستید، اندازه کمر شماست. مردان باید دور کمر کمتر از ۴۰ اینچ داشته باشند و زنان باید دور کمر کمتر از ۳۵ اینچ داشته باشند. (هر اینچ ۲.۵ سانتی متر)

چه مواد غذایی مصرف کنیم و کدام را مصرف نکنیم؟

کاهش یا حذف مصرف قند:

شکر علاوه بر داشتن منبع آسان کالری اضافی، با افزایش قند خون، سطح انسولین و اشتها همراه است، و این باعث می شود تا با برنامه کاهش وزن شما در تداخل باشد.

پرهیز از ترانس چرب (روغن هیدروژنه)

چربی های ترانسفورماتور FDA به طور عمومی تشخیص داده نمی شوند، و این نکته بسیار نگران کننده ای است.

چربی ترانس چیست؟ ترانس چربی جامدی است که بخشی از هیدروژنه شدن آن را در دمای اتاق نگه داشته است. هیدروژن برای تغییر ساختار شیمیایی روغن اضافه می شود.

برای ایجاد یک داستان طولانی کوتاه، این در معرض تخریب در بدن ما، تغییر ساختار غشاهای سلولی ما، افزایش کلسترول LDL در حالی که به طور همزمان کاهش HDL کلسترول خوب منجر به نسبت نامطلوب بین این دو، و همچنین افزایش چاقی شکم و چاقی کلی می شود

مصرف چربی های سالم

این شامل روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن ماهی، کره بادام زمینی، آجیل بادام و بسیاری دیگر است. این ها باید جایگزین هر یک از تمام موارد ذکر شده در مورد روغن های گیاهی حاوی هیدروژنه شده شوند که برای شما خیلی بد است.

پروتئین

خوردن پروتئین بیشتر یک استراتژی عالی برای از دست دادن وزن است. همچنین به سوخت و ساز بدن کمک می کند. پروتئین همچنین در حفظ وزن خود باعث حفظ توده عضلانی می شود.

خواب

خواب برای سلامتی و کاهش وزن خیلی اهمیت دارد، اما اغلب نادیده گرفته می شود. ۷ساعت خواب کافی را جدی بگیرید. اثرات اختلال خواب طولانی مدت با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و افزایش وزن همراه است.  

کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.