چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

گزارش خبرگزاری فارس از گردهمایی پزشکی ورزشی اصفهان

نظارت دقیق بر باشگاه‌های ورزشی سطح استان اصفهان مورد تاکید قرار گرفت

گردهمایی رؤسای هیأت‌های پزشکی ورزشی استان اصفهان و نشست هم اندیشی ناظرین ستاد سلامت استان اصفهان

در گردهمایی رؤسای هیأت‌های پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص روند نظارت دقیق بر باشگاه‌های ورزشی استان اصفهان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دکتر احمد باقری مقدم ، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، در گردهمایی رؤسای هیأت‌های پزشکی ورزشی استان، گفت:در برنامه‌های سال جاری اولویت در ساماندهی هیأت‌های پزشکی ورزشی شهرستان‌های اصفهان بوده است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: با ابلاغ وزارت ورزش رؤسای هیأت‌های پزشکی ورزشی باید پزشک باشند و این اقدام تا 90 درصد عملی شده است.

وی با بیان این‌که ساختار، زیرساخت و نیروی انسانی تا انگیزه بیشتری در حوزه‌های شهرستانی ایجاد شود، گفت: طرح‌های خوبی که در شهرستان‌ها وجود داشته باشد، از آن استقبال می‌کنیم و امیدوارم شرایط شهرستان‌ها تا پایان سال بیشتر و بهتر شود.

دکتر باقری‌مقدم تصریح کرد:پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی، آموزش و نظارت بر روند باشگاه‌ها از اهم اقدامات هیأت پزشکی ورزشی است و نیاز به هماهنگی بیشتری داریم تا بتوانیم به بهترین صورت این برنامه‌ها عملی شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان، افزود: با تغییر روش صدور کارت از فیزیکی به اینترنتی، پیش‌بینی می‌شد تعداد بیمه‌شدگان کاهش پیدا کند اما رشد بسیار خوبی در خصوص تعداد بیمه‌شدگان ورزشی در استان اصفهان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اعتبارات موجود گفت: هر شهرستانی فعالیت بیشتری داشته باشد، توجه بیشتری به آن‌ها در خصوص موارد مالی نیز می‌شود.

بازرسی از باشگاه‌های ورزشی باید به بهترین صورت انجام شود

احسان شاهعلی نیز در این گردهمایی اظهار داشت: هیأت پزشکی استان اصفهان در زمینه بازرسی‌ها بازوی توانمند اداره کل ورزش و جوانان بوده است؛ هیأت پزشکی ورزشی حلقه گمشده در اداره کل ورزش و جوانان بوده است و می‌توان مانور بیشتری روی این هیأت داد.

معاون مالی و توسعه منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: اتفاقات خوبی در هیأت پزشکی ورزشی در حال رخ دادن است، روند مثبت این هیأت آرام اما پیوسته بوده است.

وی در ادامه عنوان داشت: تعداد اماکن ورزشی و باشگاه‌ها روز به روز در حال افزایش است و هر کجا بخش خصوصی وارد کار شده است، مخصوصاً در زمینه نظارت بر باشگاه‌های ورزشی موفق‌تر بوده‌ایم.

شاهعلی با بیان این‌که ورزشکاران سامان‌یافته در نتیجه این بازرسی‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: بهبود فرآیند اجرایی و مدیریت استان را درباره نظارت‌ها و ارزش‌یابی باشگاه‌های ورزشی داشته‌ایم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم روند نظارت بر باشگاه‌های ورزشی در شهرستان‌ها به بهترین شکل صورت پذیرد.

بازرسی 3 مرحله‌ای از باشگاه‌های ورزشی و ثبت تخلفات

مهدی محمدی هم در این گردهمایی با اشاره به آمارهایی از بازرسی‌های انجام شده اظهار داشت: هزار و 51 باشگاه ثبت شده در استان اصفهان داریم که تعداد بازرسی‌ها هزار و 426 مورد بوده است.

دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: بازرسی‌ها در 3 سطح اولیه، ثانویه و ادواری صورت می‌گیرد، در بازرسی اولیه همه باشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی ثانویه باشگاه‌هایی که در بار اول مشکل داشته‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در بازرسی ادواری نیز بیشتر برای رفع خطاهای گذشته سرکشی انجام می‌شود.

محمدی در ادامه بیان داشت: 18 درصد باشگاه‌ها در بازرسی‌ها با مشکل مجوز رو به رو بوده‌اند، 23 درصد نیز با مشکل بیمه ورزشی مواجه بوده‌اند ؛ همچنین در سال گذشته 4 درصد از باشگاه‌های ماساژ تخلف داشته‌اند.

در این گردهمایی برخی از مسؤولان شهرستان‌ها به بیان مشکلات خود پرداختند، همچنین مسؤولان کمیته‌های مختلف هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان برنامه‌های خود را تشریح کردند؛ همچنین در پایان این برنامه از بازرسین برتر سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.