دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱

هیات پزشکی بوشهر

پیام تبریک دکتر وحدت به مناسبت هفته و روز تربیت بدنی و ورزش

دکتر وحدت

دکتر سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر، هفته و روز تربیت بدنی و ورزش را به جامعه پزشکی ورزشی و تمامی دست اندرکاران و زحمت کشان و اهالی ورزش استان تبریک گفت.

به گزارش دفتر استان بوشهر و پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ایران: دکتر سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر، هفته و روز تربیت بدنی و ورزش را به جامعه پزشکی ورزشی، تمامی دست اندرکاران، زحمت کشان و اهالی محترم ورزش استان تبریک گفت.

در متن پیام این چنین آمده:

بدون شک تمامی مسوولان و دست اندرکاران در عرصه ورزش و جامعه پزشکی ورزشی استان، برای سلامت، قشر فرهیخته جامعه گام بر می‌دارند؛ چرا که ورزش به عنوان یک ضرورت و نیاز در زندگی همه افراد و نیز به ‌عنوان یک رکن اساسی و حیاتی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و از این حیث نه تنها یک روز، بلکه کل ایام و روزهای سال را در بر می‌گیرد.
بی شک ورزش در محیط‌های مختلف جامعه، با توجه به سرمایه انسانی جوان، مستعد و بالنده زمینه‌های زیادی را برای رشد و تعالی بیشتری داراست و از این حیث باید همه با همدلی و اتفاق نظر بکوشیم تا به وظیفه خویش در قبال نسل آینده ساز ایران اسلامی، عمل کرده و با تضمین سلامت جسم و روح آنان از طریق ورزش، شادابی و طراوت، نیروی انسانی را به عنوان محور اصلی توسعه کشور تضمین کنیم.
بدون شک تلاش‌های شبانه روزی دست اندرکاران و مسوولان در ورزش تربیت بدنی و جامعه، باعث خواهد شد تا در این عرصه شاهد رشد و شکوفایی و در نهایت افتخار آفرینی غیور مردان و بانوان افتخار آفرین جامعه ورزشی باشیم.
ورزش نه تنها در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و عوامل خطر آن مانند دیابت، فشارخون بالا، چاقی و افزایش چربی خون نقش کلیدی دارد، بلکه برای درمان و توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری‌های فوق نیز با رعایت اصول و احتیاطات، لازم و عامل موثری است.

به عبارت دیگر هیچ بیماری نیست که از درجات مختلف و انواع مختلف و متناسب فعالیت ورزشی و جسمانی سود نبرد.  
فعالیت بدنی منظم از طریق کاهش چربی بدن و چاقی احتمال خطر بروز را کاهش داده و از طرف دیگر در بیماران مبتلا به سرطان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
سلامت اسکلتی عضلانی و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند استئوپروز و استئو آرتریت به طور مستقیم تحت تاثیر ورزش و فعالیت جسمانی منظم قرار می‌گیرد. افزایش توده استخوانی با انجام فعالیت‌های جسمانی متحمل وزن و تقویت عضلانی از فواید مهم ورزش در پیشگیری از این دسته بیماری‌هاست.
در حیطه سلامت روانی و اجتماعی نیز ورزش سبب شادابی، احساس آرامش، ایجاد روحیه بهتر، پرورش و تقویت نیروی اراده و رشد خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و ارتقای عزت نفس، کمک به رشد مهارت‌های اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی می‌شود.
در جدیدترین مقاله‌ای که در سپتامبر ۲۰۱۷ در مجله
Lancet تحت عنوان Globally, one in ۱۲ deaths could be prevented with ۳۰ mins physical activity five days a week به چاپ رسیده است، نشان داده است که ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط ۵ روز در هفته، می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از همه عوامل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
با توجه به همه مزایای فوق، فعالیت جسمانی به مثابه یک واکسن موثر در پیشگیری از بیماری‌های مختلف و به مثابه یک نسخه رایگان غیر دارویی در درمان بسیاری از بیماری‌ها عمل می‌کند.
 بنده ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش، آرزوی موفقیت و بهروزی، همه ورزشکاران عزیز و هیات‌های پزشکی ورزشی و جامعه ورزشی استان، در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی و بر افراشته شدن پرچم پر افتخار کشورمان را در اقصی نقاط دنیا، از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.  

در پایان وظیفه خویش می‌دانم که از همراهی‌های دلسوزانه خدمتگزاران صدیق اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات‌های ورزشی و بالاخص کارشناسان و مربیان محترم تربیت بدنی، قدردانی کرده و به تک تک آنان دست مریزاد بگویم.

سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.