پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

/ به مناسبت هفته تربیت بدنی /

ورزش صبحگاهی و پیاده روی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان مازندران، با شعار پیش به سوی ایران فعال، در پارک جنگلی شهید زارع ساری برگزار شد.

ورزش همگانی به مناسبت هفته تربیت بدنب 2 آبان 98 (45).JPG

این همایش ورزشی پرنشاط با حضور “حبیب حسین زادگان” مدیرکل ورزش و جوانان استان ، دکتر فرزاد گوهردهی رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران و دیگر مدیران و مسئولان نیروهای مسلح در آخرین روز از هفته تربیت بدنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران ، دکتر فرزاد گوهردهی رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران در حاشیه همایش پیاده روی ضمن گرامی داشت هفته تربیت بدنی و قدردانی از ورزشکاران و مردم شریف ساری به دلیل شرکت در همایش یادشده ، خاطر نشان کرد انجام ورزش و فعالیت بدنی دارای فواید بسیار زیاد جسمی و روحی و ذهنی است.
 دکتر گوهردهی گفت: از جمله فواید جسمی ورزش می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی و کاهش خطر سکته های قلبی ، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی ، کاهش شانس  ابتلا به پوکی استخوان و سیستم اسکلتی بدن را تقویت می نماید. ورزش پیر شدن و سالمندی را به تاخیر می اندازد.
 هم چنین ورزش و فعالیت بدنی با وی افزود: کنترل بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون سبب کاهش عوارض ناشی از این بیماری ها می شود.
دکتر گوهردهی در ادامه گفت: در خصوص فوائد ذهنی و روحی ورزش می توان به افزایش نشاط و شادابی و کاهش اضطراب ، کاهش افسردگی و کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، افزایش حافظه و افزایش انرژی و خلاقیت اشاره کرد.

حبیب حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در حاشیه همایش ورزش صبحگاهی افزود: استان مازندران به دلیل سبک زندگی دچار فقر حرکتی و کم تحرکی است .

وی شیوع برخی بیماری های غیر واگیر  شامل دیابت و فشارخون را ناشی از کم تحرکی دانست و اظهارداشت : باید زمینه ای برای تحرک در مردم استان ایجاد شود تا بتوانیم شیوع این بیماری ها را کاهش دهیم.

مدیرکل ورزش مازندران خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید در توسعه ورزش همگانی با دستگاه ورزش همکاری کنند و این تعامل نیز وجود دارد.

حسین زادگان گفت: ما در ورزش قهرمانی در سطح کشور جایگاه خوبی داریم، ولی در ورزش همگانی عقب ماندگی وجود دارد که باید با فرهنگ سازی جبران شود.

وی اضافه کرد: انجام هفته ای سه ساعت ورزش می تواند در کاهش بیماری غیرواگیر تاثیر زیادی داشته باشد و در استان فضای مناسب برای ورزش های همگانی وجود دارد و با تشویق مردم باید پرداختن به ورزش فرهنگ سازی شود.

همچنین : در حاشیه این آیین توسط همکاران هیات پزشکی ورزشی مازندران طرح سنجش سلامت شرکت کنندگان در همایش با اندازه گیری فشارخون و قند خون ناشتا انجام شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.