شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

آزمایشگاه کنترل دوپینگ بانکوک تعلیق شد

وادا

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) آزمایشگاه کنترل دوپینگ بانکوک را به دلیل عدم مطابقت با استاندارد بین المللی به مدت شش ماه تعلیق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل پزشکی ورزشی ایران، در سپتامبر سال ۲۰۱۹، گروه متخصص آزمایشگاه وادا آغاز دادرسی انضباطی علیه آزمایشگاه را توصیه کرد و متعاقب آن توسط کمیته انضباطی وادا اعتبارنامه آزمایشگاه بانکوک تعلیق شد.

این تعلیق، که از ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹ به اجرا درآمد، آزمایشگاه را از انجام هرگونه فعالیت ضد دوپینگ، از جمله تجزیه و تحلیل نمونه های ادرار و خون منع می کند. در طول دوره تعلیق، مطابق راهنمایی های ارائه شده در ISL، نمونه های مربوطه باید با اطمینان به آزمایشگاه معتبر WADA دیگری منتقل شوند. این امر به منظور اطمینان از ادامه تحلیل نمونه های با کیفیت بالا، که به حفظ اعتماد به نفس ورزشکاران در این فرآیند و سیستم گسترده تر ضد دوپینگ نیز کمک می کند.

مطابق ماده ۱۳.۷ قانون مبارزه با دوپینگ جهانی، آزمایشگاه می تواند این تصمیم را ظرف ۲۱ روز از دریافت اخطار به دادگاه داوری ورزش تجدیدنظر کند.

در طول مدت تعلیق، آزمایشگاه باید کلیه عدم انطباق های مشخص شده توسط WADA را در هر درخواست اصلاح و همچنین هرگونه عدم انطباق اضافی دیگر که در طی هر بازدید WADA پیگیری شده در طول دوره تعلیق شناسایی می شود، بررسی کند.

 اگر آزمایشگاه WADA را در برآورده کردن این الزامات برآورده کند، می تواند قبل از انقضاء مدت تعلیق شش ماهه اقدام به اعاده مجدد کند. در صورت عدم رسیدگی آزمایشگاه به عدم انطباق تا پایان دوره تعلیق شش ماهه، WADA ممکن است تعلیق اعتبار این آزمایشگاه را تا شش ماه دیگر تمدید کند.

مطابق با ISL ، WADA مسئول اعتبار و اعتبار مجدد آزمایشگاه های ضد دوپینگ است و از این طریق از حفظ بالاترین استانداردهای کیفیت اطمینان می یابد. این فرآیند نظارت با همکاری سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) توسط نهادهای معتبر ملی معتبر که عضو کامل همکاری های بین المللی اعتباربخشی آزمایشگاهی (ILAC) هستند، انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.