دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

دکتر حسین جمالیزاده در گفت و گو با هفته نامه آفاق ورزشی اعلام کرد؛

افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمان

مصاحبه آفاق ورزشی با دکتر جمالیزاده

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان، در گفت و گو با هفته نامه آفاق ورزشی عملکرد ۶ماهه نخست سال جاری و سال ۱۳۹۷ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان کرمان به نقل از آفاق ورزشی، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان گفت: در شش ماهه اول سال ۹۷ تعداد کل آمار ورزشکاران سازمان یافته استان ۵۸ هزار و ۷۳۷ نفر بود که نیمه اول سال ۹۸ این آمار به ۶۳ هزار و ۹۶۲ نفر رسیده است.

دکتر حسین جمالیزاده اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۹۷ آمار ورزشکاران سازمان یافته مرد استان ۳۷ هزار و ۹۷۱ نفر بود که این تعداد در نیمه اول سال جاری به ۳۹ هزار و ۸۴۴ نفر رسید و رشد خوبی را داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه بانوان نیز ۲۰هزار و ۷۶۶ نفر آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه اول سال ۹۷ بود که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده و نشان دهنده اعتماد ویژه ورزشکاران به هیأت پزشکی ورزشی و خدمات آن است.

دکتر حسین جمالیزاده آمار ورزشکاران سازمان یافته سال ۱۳۹۷ را ۱۱۰هزار و ۱۵۰نفر اعلام کرد که نسبت به سال ۹۶، ۲۱ هزار و ۷۳۹نفر افزایش داشته است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان افزود: در بعضی شهرستان ها شاهد رشد چشمگیری در افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته بوده ایم و استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص پرداخت هزینه درمان به ورزشکاران آسیب دیده استان، گفت:در سال گذشته به ۴۲۶ نفر از ورزشکاران آسیب دیده در مجموع ۳ میلیارد و ۵۶۱میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۰۷ ریال هزینه درمان و همچنین ۱ فقره غرامت فوت به مبلغ ۱۲۰میلیون ریال پرداخت شد و در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳۴ فقره پرونده ورزشکاران آسیب دیده استان مورد رسیدگی و تعرفه گیری قرار گرفته و مبلغ ۸۰۷ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۷۲ ریال هزینه درمان پرداخت شده است.

همچنین وی پوشش پزشکی مسابقات برگزار شده در سال گذشته را ۲۴۴۵ ساعت و در  شش ماهه اول سال جاری را ۸۹۳ ساعت اعلام کرد که ۴۱۳ ساعت مربوط به پوشش پزشکی مسابقات آقایان و ۴۸۰ ساعت مربوط به پوشش پزشکی مسابقات بانوان است.

دکتر حسین جمالیزاده به حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی هیأت اشاره و افزود: در سال ۹۷ خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی  به تعداد ۸۹۴ جلسه برای ۹۸ ورزشکار مرد و ۳۳۶ جلسه برای ۳۹ ورزشکار زن ارائه شد و در شش ماهه اول سال ۹۸ در بخش آقایان برای ۲۲ نفر  ۲۰۱ جلسه و در بخش بانوان برای ۱۵ نفر ۱۱۲ جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را داشته ایم.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان با اشاره به فعالیت های کمیته درمان این هیأت گفت: در این مدت ۹۰۹ کارت صحت و سلامت برای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی صادر شده که از این تعداد ۳۲۱ فقره مربوط به ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد استعدادهای برتر کشور بوده که بصورت رایگان صورت گرفته است.

وی از دیگر فعالیت های کمیته درمان را ۲۴۸ مورد معاینه ورزشکاران آسیب دیده عنوان کرد که از این تعداد ۱۶ نفر جهت ادامه درمان به فدراسیون پزشکی ورزشی و ۲۶ نفر به پزشکان متخصص استان معرفی شده اند. همچنین ۳۶۴ نفر  تحت معاینات غربالگری و ارزیابی ساختار قامتی قرار گرفته اند.

دکتر جمالیزاده گفت: در بحث آموزش هم برگزاری ۱۰ دوره آموزشی مختلف از جمله دوره های آموزشی تغذیه ورزشی، پیشگیری از آسیب های ورزشی، کمک های اولیه، حرکات اصلاحی و کنزیوتیپ را داشته ایم.

وی همچنین ۱۴۰ مورد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی را از فعالیت های ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی این هیأت اعلام کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان افزود: ارائه خدمات مشاوره ای و آنالیز ترکیبات بدن به ۱۶۲ نفر و همکاری با کمیته آموزش در برگزاری دوره های آموزشی از مهمترین فعالیت های کمیته تغذیه این هیأت در شش ماهه اول سال ۹۸ است.

دکتر جمالیزاده تاکید کرد: علاوه بر تمامی خدمات ارائه شده، این هیأت بسته های تشویقی از قبیل ترازو، قدسنج، جعبه کمک های اولیه و دستگاه تست قند خون به ۱۰۳ باشگاه و مدارس مختلف شهر کرمان اهدا کرده است.

در پایان دکتر جمالیزاده ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان و نمایندگان هیأت های پزشکی ورزشی در شهرستانهای مختلف، گفت: کلیه موفقیت های هیأت پزشکی ورزشی استان در سایه خرد و تلاش جمعی و همکاری همه جانبه اعضای هیأت استان صورت گرفته و جا دارد به همین دلیل از همکارانم در این هیأت تقدیر و تشکر کنم.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.