جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

مبنای کار در هیات های پزشکی ورزشی باید تعامل و ایجاد انگیزه باشد

مرکزی

نشست هم اندیشی روسای هیات های پزشکی ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه استان مرکزی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش دفتر استان مرکزی؛ پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، این نشست با حضور عابدحقدادی و یحیی زاهدی پویا مدیر کل و معاون اداره کل ورزش و جوانان، دکتر ناصر عزیزی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان و روسای ادارات ورزش و جوانان و هیات های پزشکی ورزشی شهرستان های تابعه، پنجشنبه مورخ  ۹۸/۱۰/۰۵ در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

مدیرکل ورزش وجوانان استان، با بیان اینکه، برای توسعه ورزش پاک و پیشبرد اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی، باید مبنای کار در هیات های پزشکی ورزشی تعامل و ایجاد انگیزه باشد،  گفت: هیات پزشکی ورزشی به عنوان نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی و متولی امر بیمه ورزشی در استان، بایدکانون های جمعیتی استان (دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری و...) را شناسایی کرده و با برگزاری جلساتی با مسئولان این کانونها و عقد تفاهم نامه، گامی موثر در راستای توسعه ورزش سلامت محور و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان بردارد.

حقدادی یکی از راهکارهای افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را رصد ماهانه آمار بیمه شدگان بیان کرد و افزود: هیات پزشکی ورزشی هم در سطح استان و هم در سطح شهرستانها باید به صورت ماهیانه آمار ورزشکاران سازمان یافته تمامی هیات های ورزشی را به تفکیک آقایان و بانوان رصد کرده و علل کاهش آمار را بررسی و در جهت رفع موانع اقدام نماید.

مدیرکل ورزش وجوانان استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برکاهش تعدد بازرسی از اماکن ورزشی استان، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بازرسی از اماکن ورزشی نتیجه بخش و اثرگذار باشد باید در امر بازرسی ها کیفیت سازی کنیم و با تشکیل تیم هایی با حضور نمایندگان دستگاههای نظارتی، قضایی، ادارات ورزش وجوانان و هیات های پزشکی ورزشی بازرسی ها را به صورت مشترک و منسجم تر انجام داده و با متخلفین به صورت قاطع برخورد کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان همچنین گفت: در راستای ارتقاء سطح دانش جامعه ورزش استان باید به دنبال روش های اثرگذار آموزشی روی جامعه هدف باشیم و با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی مانند تولید اپلیکیشن، فیلم های کوتاه آموزشی و ... محتوا سازی کنیم.

در ابتدای این نشست دکتر ناصر عزیزی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ضمن عرض خیر مقدم، هدف از برگزاری این نشست را هم فکری در جهت رفع مشکلات و موانع موجود در استان در راستای پیشبرد اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی و خدمت رسانی به جامعه ورزش استان بیان کرد و دکتر عباس صارمی دبیر هیات پزشکی ورزشی استان، گزارشی از عملکرد و آمار ورزشکاران سازمان یافته هر شهرستان در سال ۱۳۹۷ و نه ماهه سال ۹۸ ارائه و در جهت ارتقاء عملکرد هیات های شهرستانی راهکارهایی مطرح کرد.

در پایان نیز هریک از روسای ادارات ورزش و جوانان و هیات های پزشکی شهرستان ها به بیان نقطه نظرها و پیشنهادهای خود در راستای گسترش خدمات پزشکی ورزشی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.