جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

نقش بهداشت روانی در پایداری ایمنی بدن

مرکزی

خطر ابتلا به بیماریهای روانی و مشکلات روان شناختی به دلیل وجود نا آرامی روحی و روانی بیشتر از خطر جسمی می باشد و نمی توان با ترس به دنبال راهکار پیشگیری بود.

مراقبت های روحی و روانی درکنار توجه بهداشتی از شیوع ویروس کرونا ضروری است. بیماری روانی تاثیر زیادی برسلامت فردی دارد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشود، درصورتیکه بسیاری از سرماخوردگی ها منشاء روانی داشته که به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن رخ میدهد زیرا بی توجهی به این مهم ناشی از رفتارهای غلط رسانه ای و شایعه پراکنی ها و کنترل نکردن هیجانها موجب بروز مشکلات روانی در آینده خواهد شد.

التهاب روانی و گسترش اضطراب و استرس در بین افراد در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و شیوع آن در جامعه کارآمد نیست و این موضوع عواقب بد روانی در آینده برای افراد دارد و باعث اختلال های روانی خواهد شد، زیرا استرس و ترس بیش ازحد هیجان منفی، تبدیل به معضل وآسیب روحی و روانی میشود خطر ابتلا به بیماریهای روانی و مشکلات روان شناختی به دلیل وجود ناآرامی روحی و روانی بیشتر از خطر جسمی می باشد و نمیشود با ترس و وحشت دنبال راهکار پیشگیری بود، نیاز به آموزش صحیح همراه با اطلاعات کافی از منابع معتبر است که بتوانیم به عنوان الگوی فکری راهنمای توانمندی برای افراد خانواده و اطرافیان بوده و هدایت مثبت داشته باشیم.

 افراد نباید در مقابل مشکلات خودشان را کوچک بشمارند، بلکه با توجه به لطف پروردگار و پیچیدگی ذهن و فکر و قدرت اختیار و جانشینی بر روی زمین در برابر تهدیدها ایستادگی و راه خروج را پیدا کنند.

 ما باید با اصلاح رفتار خود به خانواده و اطرافیان راههای پیشگیری را از منابع معتبر راهنمایی بگیریم و الگوی فکری مثبت و معتبر برای دیگران و خودمان باشیم.

زهرا علی ابادی فراهانی _ مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.