دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

سامانه پرسش و پاسخ در ارتباط با کرونا در ورزش

استان فارس

با توجه به نیاز بعضی از کاربران ، جامعه ورزش و ورزشکاران عزیز، سامانه پرسش و پاسخ درباره کرونا مرتبط با ورزش توسط هیات پزشکی ورزشی فارس (ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان) راه اندازی شد.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به این سامانه به آدرس https://www.ifsm.ir/news/47895/ سوالات خود را در کلیه زمینه های کرونا در ورزش از جمله آموزش، روانشناسی و تغذیه ورزشی به صورت شبانه روزی در پایین این سامانه مطرح نموده و با وارد کردن شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود جواب ها را دریافت کنید و سوالاتی را هم که قابل انتشار و مورد بهره برداری جمعی باشد همراه با جواب آن در زیر سامانه منتشر خواهد شد.    

نظرات

  • س ا ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۰:۳۹
    0 0
    باسلام و تبریک اعیاد شعبانیه، با احترام به استحضار می رساند، چند سالی است که در حوزه ورزش همگانی و استفاده از محیط پارک، صبح ها به ورزش صبحگاهی پرداخته و در راستای سلامتی اعضای گروه که عمدتاً از بازنشستگان نیروهای مسلح می‌باشند، روزهای زوج حدود یک تا یک و نیم ساعت اقدام به ورزش میکنیم، لذا با توجه به شیوع ویروس کرونا و با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی، اعم از حفظ فاصله ۴ متری، عدم دست دادن و مراودات معمولی، عدم حضور کسانی که کوچکترین نشانه از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند و استفاده از دستکش و ماسک، تمرینات ورزشی را تعطیل نکرده و نه تنها با مقاوم سازی سیستم ایمنی بدن احتمال بروز بیماری کرونا را به حداقل رسانده، نسبت به افزایش نشاط شادابی و روحیه ی بالا نیز اهتمام ورزیده ایم، لذا با توجه به رعایت تمام موارد مذکور آیا اقدام این گروه را حمایت میکنید؟ متشکرم
    پاسخ سایت: هیات پزشکی ورزشی استان فارس زیر مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی می باشد و بهمین دلیل ملزم به اجرای دستورالعمل های صادر از ستاد کشوری مبارزه با کرونا می باشد بنا بر آخرین اطلاعیه این ستاد هنوز هیچ مجوزی جهت بازگشایی باشگاه ها یا تمرینات ورزشی جمعی صادر نشده است
  • ز - ز ۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۲۲:۱۸
    0 0
    باسلام من چند دقیقه یکبار سرفه میکنم مینونه علایم کرونا باشه؟
    پاسخ سایت: سرفه به تنهایی علامت کرونا نیست در صورتیکه سابقه حساسیت فصلی نداریدو مخصوصا اگر علایم همراه نظیر تب و بدن درد یا اسهال داشته باشید باید به مرکز پزشکی مراجعه کنید
  • ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۲۱:۲۸
    0 0
    سلام باتوجه به اينكه تمرين سنگين نداريم خوردن مكمل در حال حاضر ضرر دارد يا نه!؟
    پاسخ سایت: با سلام اگر غذا خوب باشد نیازی به مصرف مکمل نیست . استفاده از مکمل های مجاز ورزشی باید تحت نظر و با مجوز پزشک یا متخصص تغذیه ورزشی و بر اساس نیاز و هدف فرد باشد.
  • ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۸:۴۷
    0 0
    سلام من برای انتخابی تیم ملی خیلی تلاش کرده بودم و در آمادگی کامل برای مسابقات بودم اما الآن خیلی روحیه امو از دطت دادم و فکر میکنم از اون حالت آمادگی خارج شدم الآن باید چه کار کنم ؟
    پاسخ سایت: با سلام شما می توانید با انجام تمرینات توصیه شده در منزل آمادگی خود را حفظ کنید.برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انجام تمرینات ورزشی در دوران قرنطینه می توانید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.