شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

جلسه نمایندگان باشگاههای اصفهانی با هیات پزشکی ورزشی برگزار شد

جلسه هماهنگی

جلسه ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با نمایندگان دو باشگاه لیگ برتر فوتبال سپاهان و ذوب آهن و نماینده هیات فوتبال به منظور اجرای پروتکل های بهداشتی فوتبال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، امروز( شنبه – سوم خرداد)  جلسه ستاد نظارت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با نمایندگان دو باشگاه لیگ برتر فوتبال سپاهان و ذوب آهن به همراه مسئولان کمیته های پزشکی آنها به منظور هماهنگی و تبادل نظر بیشتر جهت نظارت بر پروتکل های ابلاغیه فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر احمد باقری مقدم رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان به تبیین پروتکل ابلاغ شده توسط فدراسیون پزشکی ورزشی پرداخت و گفته شد هیات های پزشکی ورزشی استانها به عنوان متولیان جامعه ورزشی وظیفه نظارت کامل بر فعالیت باشگاهها و ورزشکاران را در دوران شیوع و همه گیری ویروس کرونا بر عهده دارند.
بازرسان اعزامی از سوی هیات پزشکی ورزشی وظیفه دارند در تمام طول تمرین تیم های لیگ برتری فوتبال بر اجرای تمامی بندهای اعلام شده در پروتکل مربوط به فوتبال نظارت داشته باشند.
در ادامه جلسه نیز نمایندگان باشگاهها نیز نقطه نظرات خود را بیان کرده در پایان با جمع آوری نکات مطرح شده تعدادی از بندهای این دستورالعمل از سوی نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفته شد( تعداد نفرات مشخص شده در جلسات تمرین، زمان تمرین و اجرای پروتکل توسط تمامی تیم ها)، عدم رعایت پروتکل ها توسط سایر تیم ها با توجه به عکسها و فیلمهای منتشر شده از تمرینات آنها نشانگر این مساله است که اجرای این مساله توسط تیم های اصفهانی تنها موجب ایجاد محدودیت برای آن ها می شود و باید در خصوص اجرای تمامی تیم ها نظارت های سختگیرانه ای شود.
عدم ارسال دستورالعمل از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مورد دیگری بود که به شدت مورد اعتراض نمایندگان باشگاههای ذوب آهن و سپاهان بود و اعلام شد این دستور العمل از طریق واتس آپ صورت گرفته که این مساله نشانگر رسمی بودن نیست .
همچنین از سوی کادر پزشکی دو باشگاه اعلام شد که بندهای این پروتکل متناسب با استانداردهای ایران نیست و الگوبرداری از دیگر کشورها است و بر همین اساس بسیاری از بندهای آن در ایران قابل اجرا نیست در صورتی که اگر زمان نوشتن و تنظیم این پروتکل نماینده ای از مربیان لیگ برتر، کادر پزشکی آنها و یا نماینده ای از ایفمارک بود شاید این موارد بهتر نوشته می شد.
نحوه گندزایی چمن زمین های فوتبال و مواد مورد استفاده نیز نکته مهمی بود که نمایندگاه باشگاهها به آن اشاره کردند که این محلول نباید به گونه ای باشد که به چمن  آسیب رسان باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.