پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

دکتر خلیلیان:

در تصمیمات سازمان لیگ دخالت نمی کنیم

نشست دکتر خلیلیان

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست با رسانه ها به سوالات آن ها در خصوص پروتکل ها ی مربوط به ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ورزش و برگزاری مسابقات پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان،دکتر مهرزاد خلیلیان- سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست خبری که امروز (پنجشنبه، ۵ تیرماه) در مجتمع مطبوعاتی اصفهان با اهالی رسانه اصفهان برگزار شد به سئوالات خبرنگاران و اهالی رسانه در خصوص پروتکل های بهداشتی در ارتباط با بازگشایی اماکن ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی پاسخ داد.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: چالش کرونا همچنان ادامه دارد اما اینکه لیگ ادامه می‌یابد یا نه در حیطه اختیارات سازمان لیگ است و صلاحیت اظهارنظر در این خصوص را ندارم.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برگزاری دیدار فولاد و استقلال و اینکه با توجه به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی خطوط هوایی آیا لیگ فوتبال به طور قطعی برگزار می‌شود یا خیر، اظهار کرد: این سوال را باید از سازمان لیگ بپرسید. نامه اعتراض گونه‌ای به سازمان هواپیمایی نوشتم و حتی وزیر بهداشت نیز در سفر خود به مشهد به این امر اعتراض کرده است. متأسفانه در برخی پروازها مصوبه ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند که بار حقوقی دارد. سوال این است که چرا برای ورزش افسر کنترل سلامت تعیین کردند اما برای سازمان هواپیمایی نه. البته وزارت بهداشت نیز تحت فشار است اما راهش این است که مانند ما افسران کنترل سلامت را برای نظارت آموزش دهند و به‌کار گیرند.
وی با بیان اینکه دلواپسی اصلی وزارت بهداشت درباره آبان ماه است که ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم، تصریح کرد: اما محکوم هستیم با کرونا زندگی کنیم، چون واکسن هم به امسال نمی‌رسد و نمی‌توانیم معیشت مردم را تعطیل کنیم. اگر در لیگ برتر فوتبال پروتکل‌ها را درست اجرا کنیم دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد.
خلیلیان تصریح کرد: در مورد حضور خبرنگاران و عکاسان از جانب ما محدودیتی ایجاد نشده است و پروتکل لازم ارائه شده است اما شاید سازمان لیگ بخواهد محدودیتی ایجاد کند که دخالتی در این موضوع نمی‌کنیم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: فعلا می‌خواهیم ۹ هفته باقی مانده لیگ را برگزار کنیم و سپس بر اساس شرایط و قوانین AFC در مورد برگزاری فصل آینده لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی در مورد همکاری باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی همکاری خوبی داشتند و برخی در اجرای پروتکل‌ها از ما جلوتر بودند، افسران سلامت باید همچنان نظارت داشته باشند و گزارش‌های آن‌ها باید اجرا شود، بدون اشکال نیستیم اما تلاش خودمان را کرده‌ایم.
خلیلیان در مورد این‌که قرار است در ادامه در سپاهان فعالیت داشته باشد یا خیر، گفت: من در تهران هستم، مگر پیشنهادی برای سپاهان به من شده که این صحبت را انجام می‌دهید؟ تا زمانی که در فدراسیون پزشکی هستم به گزینه های دیگر فکر نخواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.