چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

در دیدار صمیمانه مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس با رئیس هیات پزشکی ورزشی استان عنوان شد؛

حاجی زاده: پزشکی ورزشی جایگاه مهمی در جامعه ورزش دارد / باشتی: آموزش اولویت هیات پزشکی ورزشی استان برای ارتقاء سلامت جامعه ورزش است

دیدار ب مدیرکل جدید ورزش فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ،گفت: هیات پزشکی ورزشی از جایگاه مهمی برخوردار است و جامعه ورزش باید از خدمات کارآمد آن به خوبی استفاده کند.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،، دکتر عباس حاجی زاده ظهر دیروز در دیدار صمیمانه با رئیس و اعضای هیات پزشکی ورزشی استان فارس ضمن خیرمقدم و خدا قوت در راه مقابله با کرونا در ورزش، گفت: هیات پزشکی ورزشی از جایگاه مهمی برخوردار است و جامعه ورزش باید از خدمات کارآمد آن به خوبی استفاده کند.
وی با بیان اینکه در ابتدا فعالیت، سرلوحه کار خود را چهار برنامه اعلام کردیم، افزود: یکی برنامه داری است که قطعا سند راهبردی ورزش فارس در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی بیشتر از آن، آمایشی داریم که قبلا توسط معاون سابق توسعه ورزش اداره کل پیگیری شده و در حال تمکیل آن هستیم تا در دوماه آینده از آن رونمایی و سند آن را در اختیار استانداری و نمایندگان قرار دهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس به دومین برنامه مدنظر خود که شفاف سازی است اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات که امروز مد نظر ورزش و جوانان است بحث شفاف سازی است که باید به خوبی به آن جامع عمل پوشیده شود و الحمدالله این موضوع در هیات پزشکی ورزشی استان به خوبی نمایان است.
حاجی زاده با اعتقاد بر این که هیات پزشکی ورزشی باید در کنار تمام هیات ها باشد، عنوان کرد: این هیات باید پشتیبانی باشد که مردم به خوبی خدمات آن را لمس کنند و امروز باعث خوشحالی است که تمام خدمات اداری هیات پزشکی ورزشی استان الکترونیکی دنبال می شود.
وی به جایگاه مهم استان در کشور اشاره کرد و گفت: امروز با پهناوری و فاصله زیادی که در فارس وجود دارد دیگر نباید فردی این همه مسیر را طی کند و از دورترین نقطه برای دریافت مجوز یا نامه ای به مرکز استان سفر کند و باید زمینه ای فراهم شود تا به صورت الکترونیکی تمام خدمات اداری ما را در هر نقطه از استان دریافت کند.
مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس آموزش را مهم ترین موضوع در پیشگیری از آسیب های ورزشی عنوان کرد و افزود: فعالیت های هیات پزشکی ورزشی را از گذشته تا الان به طور کامل مخصوصا در فضای مجازی دنبال می کنم و جایگاه بسیار خوبی دارد و جزو بهترین هیات های ورزشی استان به شمار می رود که امیدوارم بتوانیم با تعامل و همدلی خدمات گسترده ای را به جامعه ورزش ارائه کنیم.
وی قانونمداری را دیگر موضوع سرلوحه کاری خود عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در هیچ حوزه ای حتی یک قدم خارج از قانون برنخواهم داشت، و حتی در بحث هیات ها باید شاخصی تعیین و تعریف گردد و این شاخص چارچوب باشد تا هرکس که شایستگی و توانش را داشت بتواند پس از طی مراحل قانونی با کسب امتیاز و آرا به جایگاه رئیس هیات انتخاب شود و به هیچ وجه مهندسی انتخابات در کار نخواهد بود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس هم در این دیدار ضمن تبریک به دکتر عباس حاجی زاده جهت انتصاب ایشان در این جایگاه و آرزوی موفقیت دراین راه، به ارائه گزارشی از فعالیت هیات پزشکی ورزشی استان پرداخت و گفت: از ابتدای مسئولیت در هیات پزشکی ورزشی سعی کردیم با برنامه ریزی دقیق، سطح آموزش که مهمترین اولویت بود را ارتقاء دهیم که با تلاش تیم همراه این مهم به خوبی محقق شد.
دکتر کاوه باشتی با بیان اینکه در گذشته نگاه جامعه ورزش به پزشکی ورزشی در حد بیمه ورزشی بوده است، افزود: با اصلاح الگوی های رفتاری در تبلیغات و آموزش توانستیم این نگاه رابه سمتی فراتر از خدمت بیمه ای سوق دهیم تا جامعه ورزش با خدمات گسترده و کارآمد پزشکی ورزشی بیشتر آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت های موجود در هیات شرایطی را فراهم کردیم تا قهرمانان و ملی پوشان ورزشی دغدغه ای درحوزه درمان نداشته باشند، اظهار داشت: علاوه بر اینکه پیگیری درمان ورزشکاران از دیگرخدمات پزشکی ورزشی است، با ایجاد مرکز بازگشت به تمرین که در نوع خود در کشور بی نظیر است و آماده افتتاح و بهره برداری و در نوع خود در کشور بی نظیر است مرکزی مجهز به دستگاه های روز دنیا برای پس از درمان آسیب دیدگان ورزشی فراهم کردیم تا بتوانیم شاهد فعالیت سریع تر این عزیزان و بازگشت به میادین ورزشی باشیم.
رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به شعار پزشکی ورزشی پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است، ابراز داشت: هیات پزشکی ورزشی استان همیشه و در هر زمان یار و همراه جامعه ورزش بوده و این آمادگی را دارد تا با همراهی مدیرکل جدید که خود از دلسوزان بدنه ورزش می باشند با ارائه سهم خود، زمینه را برای توسعه بیشتر ورزش فارس فراهم کند.
رئیس ستاد کرونا در ورزش فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت موجود در خصوص این بیماری اشاره کرد و عنوان کرد:قبل از ورود این ویروس به کشور با دستورالعمل هایی که از فدراسیون دریافت کردیم سریعا وارد فاز آموزش از طریق فضای مجازی و رسانه ها شدیم و سلامت جامعه ورزش را اولویت ستاد مقابله با کرونا در ورزش قرار دادیم.
تنها جراح المپیکی در ایران در ادامه، ابرازداشت: از قبل از ورود این ویروس در استان با هماهنگی و ابلاغ دستور العمل ها و مصوبات ستاد مرکزی مقابله با کرونا در ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان، پیشگیری را آغاز کردیم، هرچند برای ما تعطیلی باشگاه ها ناخوشایند بود اما با در نظر داشتن سلامت ورزشکاران اعلام به تعطیلی مراکز ورزشی کردیم و بعد از گذشت زمان با دریافت پروتکل های بهداشتی هر رشته ورزشی با رعایت و نظارت دقیق بر آن اعلام به بازگشایی کردیم.
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم در این دیدار با تبریک به انتصاب مدیر کل جدید ورزش استان و آرزوی موفقیت در این جایگاه، به جایگاه مهم پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: پزشکی ورزشی استان تلاش کرده تا با حذف فاصله میان خود و جامعه ورزش همیشه و در هر زمان همراه و یار ورزشکاران باشد تا این قشر کمتر دچار آسیب های احتمالی در ورزش شوند.
دکتر جمشید جهانی با اشاره به اینکه نگاه مجموعه فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی فارس به تمام نقاط استان یکسان است، افزود: تلاش کردیم تا کل استان به صورت یکپارچه زیر چتر حمایتی پزشکی ورزشی قرار گیرند و در سال گذشته با خرید تجهیزات رایانه ای برای هیات های شهرستانی همه آن ها از این امکانات برخوردار شدند.
وی در ادامه به اهدای بسته های تشویقی از سوی هیات پزشکی ورزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت: درسال گذشته با توزیع بیش از ۵۰۰ جمعه کمک های اولیه پزشکی با اقلام کامل آن در باشگاه ها، سعی کردیم در ایمنی، بهداشت و حمایت باشگاه های ورزشی گامی موثر برداریم.
دبیر هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به سهولت در ارائه خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی، خاطرنشان کرد: با سیستم مکانیزه و به روز که اکنون فعال است توانستیم مدت زمان رسیدگی به اسناد درمان در استان را از دو ماه به سه روز کاهش داده و برای پرداخت به تهران ارسال کنیم.
جهانی همچنین به فعالیت ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها اشاره کرد و ابراز داشت: افسران کنترل سلامت و بازرسین ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های هیات پزشکی ورزشی روزانه و تمام وقت فعالیت باشگاه ها و مراکز ورزشی را زیر نظر دارند و رصد می کنند تا حفاظت کنند از سلامت جامعه ورزش در برابر این ویروس خطرناک.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.