یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان:

۵۰ باشگاه ورزشی اخطاریه گرفتند/ بحث نظارت به فدراسیون فوتبال واگذار شد

افسران سلامت

 رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: وزارت بهداشت بخش نظارت کرونا در ورزش را بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی گذاشته بود که به دلیل اختلافات پیش آمده با مرکز ایفمارک در رشته فوتبال تمام مسئولیت به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ واگذار شد.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایسنا، دکتر احمد باقری مقدمرئیس هیات پزشکی ورزشی این استان  گفت: پروتکل جدیدی در خصوص مساله کرونا و فعالیت های ورزشی در حال حاضر اعلام نشده است. البته شایعاتی مبنی بر احتمال تعطیلی یا کاهش فعالیت های ورزشی وجود دارد؛ چرا که در تهران تعطیلی باشگاه‌ها تمدید شد، در مشهد نیز با توجه به قرمز شدن شرایط این کار انجام شد و در اصفهان نیز در صورت تشدید شرایط و رسیدن به وضعیت قرمز این احتمال وجود دارد که از سوی ستاد مبارزه با کرونا در استان با مرکزیت استانداری شاهد تصمیمات جدید باشیم.
وی در خصوص تغییر موضع فدراسیون پزشکی ورزشی در ارتباط با بحث نظارت افسران سلامت در تمرینات و مسابقات بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اختلاف با مرکز ایفمارک، گفت: در تمام کشورها مسئولیت نظارت بر مسائل مربوط به کرونا با وزارت بهداشت است که در ایران این ستاد مسئولیت بخش ورزش را به فدراسیون پزشکی ورزشی محول کرد و کارها نیز به خوبی در حال انجام شدن بود. افسران سلامت در تمرینات تیم ها و مسابقات حضور داشتند که مرکز ایفمارک نیز خود را در این نظارت سهیم دانست و اختلاف نظرهایی در این خصوص به وجود آمد که در نهایت در نشست دو فدراسیون فوتبال و پزشکی ورزشی تصمیم گرفته شد در رشته فوتبال تمام این مسئولیت ها به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ واگذار شود.
باقری مقدم افزود: هدف ما ارائه خدمات مطلوب و استاندارد با هزینه‌ مناسب است. پیش از این نیز در خصوص معاینات پیش فصل تیم‌ها با ایفمارک مشکل داشتیم. صحبت ما این است که وقتی در استان اصفهان مرکز خوب و مجهزی در اختیار داریم که همان خدمات را ارائه می دهد، چرا تیم های اصفهانی متحمل هزینه های بیشتر و بحث رفت و آمد شوند؟  
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در ارتباط با نظارت بر باشگاه‌های ورزشی اصفهان و برخورد با باشگاه‌های متخلف نیز، اظهار کرد: بعد از این‌که باشگاه‌ها اجازه فعالیت پیدا کردند، نظارت هیات پزشکی بر ۲ محور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها و صدور کارت بیمه ورزشی انجام شد.
باقری مقدم ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه بیش از ۵۵۰ باشگاه و مجموعه ورزشی مورد بازرسی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان قرار گرفته‌اند که حدود ۵۰ باشگاه به دلیل رعایت نکردن صحیح پروتکل‌های بهداشتی اخطار دریافت کرده اند و در اخطاریه ها چند روز به باشگاه ها فرصت داده می‌شود تا موارد بهداشتی را رعایت کنند و در بازرسی بعدی اگر همچنان تخلفات پابرجا بود، هیات پزشکی ورزشی از طریق مراجع بالاتر نسبت به پلمب باشگاه ورزشی اقدام می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.