سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

دکتر مسعود سلطانی فر در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان :

تاقرن ها به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس افتخار خواهیم کرد / آینده کشور روشن است

مراسم تجلیل از رزمندان وزارت ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز در سایه هشت سال دفاع مقدس، عزت و عظمت برای کشور به ارمغان آمده است و دستاوردها و یادگاری های دفاع مقدس تا قرن ها به یادگار خواهد ماند و وجب به وجب این خاک عزیز با ایثارگری و جانفشانی و ایدئولوژی اسلامی حفظ شد و طلایی ترین دوران تاریخ معاصر به ثبت رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان، دوران هشت سال دفاع مقدس را طلایی ترین دوران تاریخ معاصر ایران نام برد و تصریح کرد: بدون شک مصادیق بارز و تحلیل های جامعی برای تایید طلایی ترین دوران تاریخ معاصر ایران در جنگ تحمیلی وجود دارد که برای پی بردن به مفاهیم عمیق این تحلیل باید نگاه اجمالی به اتفاقات دو قرن اخیر در کشور داشت .

وزیر ورزش و جوانان گفت: آنچه مسلم است جنگ در ذات خودتخریب و تصرف و از دست دادن سرمایه های ارزشمند انسانی را به دنبال دارد، اما با همه این تفاسیر باید به صورت عمیق بررسی کنیم که چرا دوران هشت سال دفاع مقدس طلایی ترین دوران دفاع مقدس بود ‌و چرا باید این تحلیل ها را به نسل های بعدی منتقل کنیم .

دکتر سلطانی فر با اشاره به وقایعی که در جنگ با روس‌ها رخ داد، تصریح کرد: در سال 1813 میلادی در جنگ با روس‌ها شکست خوردیم و در قالب قرارداد گلستان، آذربایجان و گرجستان را از دست دادیم و به فاصله 14 سال بعد در جنگی دیگر با روس ها در سال 1827 میلادی شکست دیگری متحمل شدیم و در قرارداد خفت بار ترکمانچای، ارمنستان و نخجوان را برای روس‌ها به رسمیت شناختیم و در سال 1857 نیز در پاریس معاهده ای امضا شد که طی آن هرات را نیز از دست دادیم و در زمان پادشاهی ناصرالدین شاه در سال 1883 میلادی در یک سری منازعات سیاسی که با تهدیدات نظامی همراه بود، جداسازی ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان را به رسمیت شناختیم .

وزیر ورزش و جوانان در ادامه وقایع جنگ جهانی دوم در زمان رضا خان را مورد توجه قرار داد و سپس با اشاره به برکناری و تبعید رضاخان و جانشینی فرزندش محمدرضا توضیح داد: در سال 1350 شاهد اتفاقات ناگوار استراتژیک بودیم که در اثر فشار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، حکومت محمدرضا بحرین را به همراه 33 جزیره اش به رسمیت شناخت در حالی که اگر بحرین را از دست نداده بودیم، اکنون در معادلات سیاسی می توانستیم برتری بیشتری در منطقه داشته باشیم .

دکتر سلطانی فر اظهار داشت: این وقایع و حوادث باعث شد وسعت ایران از 3 میلیون کیلومتر به 1 میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع تبدیل شود و وسعت کشور به 60 درصد برسد. اما در جنگ تحمیلی با وجود آن که در ابتدا به دلیل سازمان نظامی از هم پاشیده که از دوران طاغوت باقی مانده بود، 15 هزار کیلومتر را از دست دادیم و دشمن بعثی به خاک ما نفوذ کرد؛ اما با درایت، عمق نگری، ژرف اندیشی و تیزبینی، امام راحل معمار کبیر انقلاب اسلامی مردم را به صحنه کشاند و از 31 شهریور 1359 تا 3 خرداد 1361 ظرف یک سال و نیم، تقریبا بخش های وسیعی از سرزمین های اشغال شده خود را پس گرفتیم و بعد از آن صحنه جنگ را به داخل خاک عراق منتقل کردیم و دبیرکل سازمان ملل صدام را متجاوز شناخت و حتی یک سانتی متر از خاک کشور در تصرف دشمن باقی نماند و این مهم افتخار بزرگی است در شرایطی که در وقایع 200سال قبل از آن شکست خورده بودیم .

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز در سایه هشت سال دفاع مقدس، عزت و عظمت برای کشور به ارمغان آمده است و دستاوردها و یادگاری های دفاع مقدس تا قرن ها به یادگار خواهد ماند و وجب به وجب این خاک عزیز با ایثارگری و جانفشانی و ایدئولوژی اسلامی حفظ شد و طلایی ترین دوران تاریخ معاصر به ثبت رسید .

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز هم آمریکایی‌ها خودشان به صحنه آمده اند و با همه ابزارها می خواهند کمر ملت را بشکنند و اکنون هم به زورگویی های خود ادامه می دهند تا جایی که قصد داشتند تحریم‌های تسلیحاتی را اعمال کنند که موفق نشدند .

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی عنوان می کنند  مذاکرات بار دیگر با آمریکا ادامه یابد اما مگر 30 ماه مذاکره نکردیم و به یک فرمول برد_برد نرسیدیم و رئیس جمهور کنونی معاهدات پیشنیان خود را با این رویکرد که رئیس جمهور شما سر رئیس جمهور ما کلاه گذاشته، شکست و اکنون هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت مذاکره مجدد، باز هم بدعهدی نکنند و به همین دلیل مذاکره با این کشور منطقی و عقلانی نیست .

دکتر سلطانی فر تصریح کرد: کشور با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری هر زمان به این اطمینان برسند که با هر کسی با گرفتن تضمین می توان مذاکره کرد، این اتفاق رخ خواهد داد ولی اکنون هر چه می بینید زورگویی های آمریکاست که می خواهد تحریم های برجام را فعال کند و خوشبختانه تمام کشورها با این تصمیم مقابله کرده اند .

وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی اظهاراتش به آینده کشور و رسیدن به بقیه دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: ان شالله این سختی ها و مشکلات معیشتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، سپری می شود و با گشایشی که ایجاد شود سربلند بیرون بیاییم .

مسعود سلطانی فر گفت: آینده این کشور روشن است و این گردنه های سخت پشت سر گذاشته خواهد شد و با منابع و موقعیت هایی که کشور دارد، در آینده نزدیک روزهای خوبی در پیش است .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.