پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

۱۴ باشگاه ورزشی اصفهان به علت رعایت‌نکردن پروتکل بهداشتی پلمب شدند

باشگاه ورزشی

رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۴ باشگاه ورزشی در استان به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ پلمب شده‌اند.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت همچنین ۱۷۵ تذکر شفاهی و ۵۵ تذکر کتبی حاصل مدیران و باشگاه‌دارانی شد که پروتکل‌های بهداشتی و موارد پیشگیرانه را در محیط ورزشی جدی نمی‌گرفتند.
وی با بیان اینکه گروه‌های بازرسی هیات پزشکی ورزشی اصفهان از زمان شیوع ویروس افزایش یافت تصریح کرد: این گروه‌ها بصورت سرزده در اماکن ورزشی حضور یافتند و تخلفات بهداشتی را ثبت کردند که در نهایت پس از تذکرات شفاهی و کتبی در صورت بی توجهی دوباره، پلمب را برای باشگاه در پی داشت.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان به تصمیم اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و دیگر مراکز پر ازدحام اشاره کرد و افزود: با اینحال می‌بینیم که برخی باشگاه‌های انگشت شمار بصورت مخفیانه فعالیت می‌کنند که در صورت مشاهده بدون اغماضی با خطر پلمب مواجه خواهند شد.
باقری مقدم با بیان اینکه تصمیم اخیر و دستور اعلام شده برای هیچ رشته‌ای چه فردی و گروهی و چه در بُعد تمرینی و مسابقات استثنا نداشت ادامه داد: در صورت تداوم این تصمیم پس از دهم مهر گروه‌های نظارت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی با جدیت بیشتری گزارش تخلف فعالیت‌ها را به اداره کل ورزش و جوانان اعلام خواهند کرد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی مکانی پرخطر و بالقوه برای انتشار ویروس کرونا یه شمار می‌رود و مشتاقان ورزش برای حفظ تندرستی خود نباید فعلا در این اماکن حضور یابند.
وی با اشاره به ضرورت همکاری تمامی اقشار برای جلوگیری از شیوع ویروس بخصوص در هفته‌های پیش رو خاطرنشان کرد:  اقشار ورزشی در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر پروتکل‌های بهداشتی و موارد پزشکی را بهتر رعایت کردند اما باز هم نیاز است که این تعامل افزایش یابد.
باقری مقدم مهم‌ترین موضوع را حفظ تندرستی ورزشکاران و دیگران دانست و گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و حضور نیافتن در اجتماعات مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.
به گزارش ایرنا، حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۷ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.