پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

گزارش کامل مجمع عمومی و سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی(خبر+عکس+ فیلم+ کلیپ)

مجمع عمومی و سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی

مجمع عمومی و سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی عصر روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه به ریاست دکتر مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون به صورت وبینار و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد،

گزارش کامل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران از این مجمع در پی می آید:

دکتر علی نژاد: فدراسیون پزشکی ورزشی پرچمدار ورزش ایران در دوران همه گیری کروناست/ تصمیمات باید از فیلتر این فدراسیون عبور کند/ پزشکی ورزشی در تمام مدال های تاریخ ورزش ایران سهیم است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی و سالانه این فدراسیون از تلاش مجموعه درمانی کشور بویژه خانواده پزشکی ورزشی در دوران همه گیری کرونا قدر دانی کرد.

 دکتر مهدی علی نژاد اظهار داشت:کرونا مجالی تبدیل شد تا زحمات کادر درمان بیشتر دیده بشود، در حوزه ورزش نیز فدراسیون پزشکی ورزشی در این دوره پرچمدار ورزش ایران است چرا که تمام تصمیماتی که باید گرفته می شود باید از فیلتر این فدراسیون رد شود.

وی تصریح کرد: نقش فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه همچنان ادامه دارد چرا که هنوز در میانه راه هستیم.

دکتر علی نژاد ادامه داد: قدردان زحمات همه شما هستیم و در این شرایط سخت و دشوار، امیدواریم با خدمات خوبی که به ورزشکاران ارائه می‌کنید، سلامت ورزشکارانمان را حفظ کنید و چه ورزشکاران حرفه ای و چه کسانی که ورزش همگانی کار می کنند بتوانند به سلامت این برهه را پشت سر بگذارند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد:اگر موفقیتی در ورزش به دست می آید ورزشکار و مربی فقط به چشم می آیند، اما همیشه تیم های بزرگی پشت این موفقیت ها هستند که جامعه پزشکی بخش بزرگ و مهمی از این تیم ها هستند. به عبارت دیگر هیات های پزشکی ورزشی ما سهیم هستند در تمام مدال هایی که ورزش ایران در طول تاریخ خودش کسب کرده است و و جای تشکر و تقدیر دارد از همه کادر پزشکی و درمانی ما به خاطر زحماتی که می کشند.

دکتر علی نژاد گفت: امیدوارم هرچه زودتر انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم و اعضای مجمع بتوانند در یک فضای خوب و آزاد رئیس جدید را انتخاب کنند که قطعا با انتخاب رئیس جدید به نوع کارکرد خیلی کمک می کند هرچند زمات زیادی در دوره سرپرستی کشیده شده است و قدردان این زحمات نیز هستیم.

تشریح عملکرد سال ۹۸ توسط دکتر مسجدی

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد سال۹۸ این فدراسیون را تشریح کرد.

دکترمحمد اسد مسجدی، اظهار داشت: من تنها گوینده عملکرد فدراسیون در سال گذشته هستم و از مسئولین سابق که زحمات را به دوش کشیدند، تشکر می‌کنم. در سال ۱۳۹۸ نبیش از  ۳ میلیون و۳۰۰ هزار نفر از ورزشکاران در بیمه‌های ورزشی ساماندهی شدند که این مورد در قالب خدمات درمانی صورت گرفت. ۱۴۷۹۰ نفر مورد درمان قرار گرفتند و پیگیری‌های المپیکی نیز در این موضوع وجود داشته است.

وی افزود: دوره‌های ضددوپینگ رخ داد و ۲۰۰ هزار ساعت پوشش پزشکی – ورزشی نیز صورت گرفت که عدد قابل تقدیری‌ست. خدمات آموزشی نیز به ۲۸ هزار نفر ارائه شد که نیمی از این جامعه را بانوان تشکیل دادند. با استقبال بیش از ۳ هزار نفر هم کنگره فدراسیون پزشکی – ورزشی برگزار شد و ۳۳ هزار مورد بازرسی نیز صورت گرفت.

دکتر اسد مسجدی به اقدامات دوران کرونا برای ورزشکاران اشاره کرد و گقت: در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ و بحث خانه‌نشینی ورزشکاران، ارتباط خیلی خوبی با روان‌شناس‌ها و مشاوران داشتیم تا بچه‌ها از فضای مثبت ورزش خارج نشوند.

پس از پایان صحبت های دکتر مسجدی، فتوکلیپ عملکرد این فدراسیون در سال ۹۸ که شامل بازه زمانی پیش از آغاز ستاد مقابله با کرونا در ورزش بود، به نمایش درآمد.

سرانه سالانه عضویت در کمیته خدمات درمانی ۳۰ هزار تومان تعیین شد

با تصویب مجمع سرانه عضویت در کمیته خدمات درمانی این فدراسیون ۳۰ هزار تومان تعیین شد و مقرر شد تعرفه های خدمات درمانی نیز ۵۰ درصد افزایش یابد.

با این مصوبه ورزشکاران از این پس با پرداخت ۳۰ هزارتومان به مدت یک سال می توانند از خدمات تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره مند شوند.

همچنین با رای اکثریت اعضای مجمع اختیار تعیین تعرفه خدمات درمانی به هیات رئیسه فدراسیون تفویض شد.

ارائه گزارش مالی، بازرس قانونی و تصویب آیین نامه اداری- اجرایی

گزارش مالی و حسابرسی سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ این فدراسیون توسط سعید غلامی خزانه دار و مدیر مالی فدراسیون و دو حسابرس مستقل ارائه شد.

 در این مجمع که علیرضا خسروی رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و مهدی مستجاب‌الدعوه دبیر امور مجامع نیز حضور داشتند، آقای هرمزی بازرس فدراسیون گزارش خود را ارائه کرد.

همچنین آیین نامه اداری- اجرایی فدراسیون نیز به تصویب رسید.

اعضای مجمع پس از ارائه نقطه‌نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

گزارش تصویری ۱

گزارش تصویری ۲

گزارش تصویری ۳

فتوکلیپ گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸

فیلم بازتاب خبری در شبکه تلویزیونی خبر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.