شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

 دکتر لاله حاکمی:

ورزش با رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش نکنیم

مجمع عمومی و سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی

دکتر لاله حاکمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش، فعالیت های این ستاد در ابعاد مختلف را قابل توجه دانست.

دکتر حاکمی با اشاره به فعالیت هایی که فدراسیون پزشکی ورزشی برای مقابله با کرونا در ورزش داشته است، گفت: فدراسیون پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به کشورمان و متعاقب هشدار سازمان بهداشت جهانی در خصوص همه گیری کرونا در ووهان چین، فعالیت خود را آغاز کرد. در این رابطه هشدارهای لازم را به تمام فدراسیون های ورزشی در خصوص اعزام های برون مرزی داد و در این راستا سفر تیم دوچرخه سواری به چین لغو شد.

دکتر حاکمی افزود: فعالیت های آموزشی نیز به همین ترتیب پیش از ورود کرونا آغاز شد. این آموزش ها به شیوه های مختلف از قبیل چاپ پوستر، فعالیت آموزشی در رسانه ها و ارائه خدمات آموزشی به ملی پوشان المپیکی همزمان با تشکیل پرونده سلامت برای آنها، انجام شد.

وی با بیان این که فدراسیون پزشکی ورزشی در دوران همه گیری کرونا پرچمدار ورزش کشور است، ادامه داد: به خوبی می دانیم چشم جامعه ورزش به فدراسیون پزشکی ورزشی دوخته شده است. در این راستا به هیچ عنوان ایستا نبوده ایم و مطابق شرایط روز، فعالیت ها و برنامه ها را به روز رسانی می کنیم.  

دکتر حاکمی با اشاره به آموزش های تخصصی آنلاین به 700 ناظر ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و 100 افسر سلامت به منظور نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، خاطر نشان کرد: امروز دیگر همه پذیرفته اند کرونا یک بیماری مقطعی یک یا دو ماه نبود و باید با آن زندگی کرد. این زندگی جدید باید تابع مقتضیات بهداشتی باشد و همه مردم از جمله ورزشکاران باید توصیه های وزارت بهداشت را به منظور حفظ سلامت خود و دیگران اجرا کنند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اهمیت ورزش برای حفظ سلامت، عموم مردم را به انجام ورزش با رعایت پروتکل های بهداشتی فراخواند و گفت: طبیعتا ورزشکاران باید بدانند نه تنها در دوران کرونا، بلکه پس از آن نیز باید بهداشت فردی را رعایت کنند و کارهای رایج و غلطی همچون استفاده مشترک از وسایل شخصی نظیر قمقمه، حوله و... را کنار بگذارند.

وی درباره دغدغه خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به محیط های ورزشی گفت: این دغدغه کاملا بجاست. به هر حال هرگونه خروج از منزل ریسک انتقال این ویروس را افزایش می دهد. با این حال چون قرار است با کرونا زندگی کنیم، باید ورزش با پروتکل های بهداشتی را نیز فراموش نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.