سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

بیمه شدگان ورزشی چهار محال و بختیاری 76 درصد کاهش یافت

رئیس هیات پزشکی ورزشی - چهار محال وبختیاری

رئیس هیات پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: آمار بیمه‌شدگان ورزشی این استان در پی شیوع کرونا با کاهش ۷۶ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش دفتر چهارمحال و بختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، فرامرز شاهین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد بیمه‌شدگان ورزشی این استان تا پایان آبان امسال را هفت هزار و ۹۳۰ نفر عنوان کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی موجب کاهش چشمگیر این آمار شده است؛ به‌ طوری‌که در مدت مشابه سال قبل، بیش از ۳۳ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در جمع بیمه‌شدگان ورزشی قرار داشتند.

وی، فوتبال، کوهنوردی و صعودهای ورزشی و همچنین بدنسازی و پرورش اندام را به ترتیب دارای بیشترین ورزشکار بیمه‌شده در سال ۹۹ بیان کرد و افزود: برخی هیات‌های ورزشی تا پیش از ورود مناطق مختلف استان به شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی کامل فعالیت‌های ورزشی، توانستند با برگزاری مسابقات و تمرینات در فضای آزاد، تعدادی از ورزشکاران را به فعالیت ترغیب کرده و آمار بیمه‌شدگان ورزشی خود را افزایش دهند.

شاهین تصریح کرد: از مجموع بیمه‌شدگان امسال، 5 هزار و ۶۸۰ نفر را آقایان و 2 هزار و ۲۵۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که کاهش آمار در حوزه ورزش بانوان در مقایسه با سال قبل نمود بیشتری دارد و ۸۱ درصد کاهش ‌یافته است.

وی یادآور شد: با وجود کاهش قابل توجه تعداد بیمه‌شدگان ورزشی استان، آمارها در ورزش‌های مرتبط با کوهنوردی و صعودهای ورزشی به دلیل انجام این فعالیت‌ها در فضای باز و استقبال عمومی از برنامه‌های طبیعت گردی ۱۰ درصد رشد داشته است و از ابتدای سال تاکنون نزدیک به هزار نفر در این ورزش ساماندهی شده‌اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت تمام کمیته‌های زیرمجموعه این هیات در دوران شیوع کرونا افزود: بازدید از باشگاه‌های ورزشی و نظارت بر اجرای محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا، تولید محتوای روانشناسی و مشاوره ورزشی و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان از جمله برنامه‌های در حال اجرای این هیات به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است ۶۸۹ باشگاه و سالن ورزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی، فعالیت این باشگاه‌ها و سالن‌ها متوقف شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.