دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

/هفته ملی سلامت مردان/

کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار

کرونا ویروس

با توجه به اهمیت سلامت مردان، در هفته سلامت مردان که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اسفندماه هر سال برگزار می شود، به دغدغه های رایج و مهم سلامت مردان پرداخته می شود تا شاید بتوان با حساس سازی، تفکر و برنامه ریزی در سطح کشوری و همچنین در سطح خانوادگی و فردی شاهد ارتقای سلامت این عزیزان باشیم.

سه شنبه ۵ اسفند:

کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار

محیط های ورزشی از نظر انتقال کروناویروس از محیط های ویژه محسوب می شوند. تهویه تنفسی ورزشکاران در دقیقه و سرعت بازدمی ورزشکاران در زمان ورزش نسبت به زمان استراحت و همچنین نسبت به افراد عادی بیشتر است. بنابراین توجه به انجام ورزش در منزل، ورزش های هوای باز با رعایت فاصله فیزیکی توصیه می شود. در مورد باشگاه های ورزشی نیز توجه به فاصله فیزیکی و رعایت نکات بهداشتی توسط تمام افراد و تهویه مناسب لازم است.

ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور که تحت نظر وزیر محترم ورزش و جوانان از اولین روز اعلام ورود کرونا به کشور تشکیل شده و به شکل هفتگی اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی نموده است، با هماهنگی کامل با فدراسیون های ورزشی از یک سو و ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت از سوی دیگر، اقدام به تدوین پروتکل ها در محیط های ورزشی کرده که از این دسته دستورالعمل ها  می توان به آیین نامه بازگشایی باشگاه ها و اماکن ورزشی، آیین نامه بازگشایی اردوهای تیم های ملی و مسابقات لیگ، آیین نامه باشگاه های ایمن و آیین نامه درجه بندی باشگاه ها اشاره کرد.

دکتر لاله حاکمی/متخصص داخلی و نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.