چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

/هفته ملی سلامت مردان/

نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقاء سلامتی خود در دوران کرونا

کرونا

توجه به سلامت مردان هم به عنوان محور خانواده وهم به عنوان الگوی عملی برای فرزندان، نقش حیاتی دارد. ورزش، یکی از اصلی ترین راه های افزایش سلامت محسوب می شود.

دوران همه گیری کرونا از نظر فرهنگی و فراگیر بودن تاثیرات آن بر همه ابعاد بشری، اقتصادی و اجتماعی یک دوران ویژه محسوب می شود. از این گذر می توانیم درس های مهمی برای آینده خود و اجتماع بگیریم و یا می توانیم منفعل از آن عبور کنیم.

یکی از این مسایل، این باور است که رعایت بهداشت و سلامت تک تک افراد جامعه بر سلامت ما و کل جامعه موثر و مهم است. بنابراین هیچکس نمی تواند ادعا کند که سلامت خودم به افراد دیگر مربوط نیست. از مسایل مهم دیگر این است که ما همگی در یک کشتی یا اکوسیستم هستیم و توجه به حفظ محیط زیست و سلامت همه افراد، حتی افرادی که ما نمی شناسیم بر سلامت خود ما و خانواده ما تاثیر جدی می گذارد. نیاز بیشتر به همفکری وهمکاری داریم. همچنین، آمادگی بدنی و روحی ناشی از ورزش در گذر موفقیت آمیز از بحران های زندگی کمک کننده است.

ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به عنوان الگوهای رفتاری و عملی جوانان کشور نقش مهمی در فرهنگ سازی رعایت نکات بهداشتی بالاخص در دوران کرونا دارند.

دکتر لاله حاکمی/متخص داخلی و نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.