پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

دکتر شاهین در گفت و گو با ایرنا :

۱۴ هزار ورزشکار در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند

آمار بیمه شدگان چهار محال وبختیاری - ایرنا

رییس هیات پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: آمار بیمه‌شدگان ورزشی استان در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش ۶۴.۶۰ درصدی روبه رو شد.

به گزارش دفتر چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، دکتر فرامرز شاهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان ورزشی این استان تا پایان سال ۹۹ به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسید، افزود: این درحالی است که ۴۱ هزار و ۹۷۲ نفر در سال ۹۸ با تهیه بیمه ورزشی، در رشته‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع بیمه‌شدگان سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۳۶ نفر را آقایان و چهار هزار و ۲۱۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که با توجه به آنکه در سال ۹۸ بیش از ۱۵ هزار نفر از ورزشکاران ساماندهی شده استان را بانوان تشکیل می‌دادند، کاهش آمار در حوزه ورزش بانوان در سال قبل نمود بیشتری داشته و ۷۳ درصد کاهش یافته است.

شاهین، هیات‌های ورزشی فوتبال، کوهنوردی و صعودهای ورزشی و همچنین بدنسازی و پرورش اندام را به ترتیب با پنج هزار و ۱۳۵، یک هزار و ۱۹۳ و یک هزار و ۱۴۷ نفر دارای بیشترین ورزشکار بیمه‌شده در سال ۹۹ بیان کرد و یادآور شد: با وجود کاهش قابل توجه تعداد بیمه‌شدگان ورزشی استان، آمارها در ورزش‌های همچون سوارکاری و گلف در مقایسه با سال ۹۸ درصد پایینی از رشد را نشان می‌دهد به گونه‌ای که در رشته سوارکاری و در مقایسه با سال ۹۸نیز ۱۲ نفر به مجموع بیمه شدگان اضافه شده است.

رییس هیات پزشکی چهارمحال و بختیاری شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در مدت زیادی از سال قبل و همچنین نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندان در محیط‌های ورزشی و خطر انتقال کرونا را مهم‌ترین عامل در کاهش تعداد بیمه‌شدگان دانست.

وی همچنین یادآور شد: در سال گذشته با همکاری کمیته‌های زیرمجموعه این هیات نزدیک به ۲۵۰ برنامه بازدید و نظارت بر اماکن ورزشی و باشگاه‌های خصوصی به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام و در تمامی مسابقات درون استانی و میزبانی استان در رقابت‌های لیگ، خدمات پزشکی به مجموعه خانواده ورزشی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، ۶۸۹ باشگاه و سالن ورزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در سال گذشته و همچنین تغییر وضعیت شهرستان‌های استان از نظر شیوع کرونا، فعالیت این باشگاه‌ها و سالن‌ها بارها متوقف شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.