شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

دکتر حیدریان در گفت وگو با ایرنا:

۱۵هزار و ۳۳۵ ورزشکار استان سمنان سال گذشته ساماندهی شدند

خبر

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا به تشریح عملکرد سال ۹۹ هیات پزشکی ورزشی استان سمنان پرداخت.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت: ۱۵ هزار و ۳۳۵ ورزشکار استان به منظور برخورداری از خدمات بیمه‌ای و قرارگیری زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی سال گذشته بیمه شدند.

رمضان حیدریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۱۵ هزار و سیصد و سی و پنج نفر ورزشکار بیمه شده در استان سمنان، ۶ هزار و یازده نفر خانم و ۹ هزار وسیصد و بیست و چهار نفر آقا بودند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان درباره مزایای بیمه ورزشی خاطر نشان کرد:  هر ورزشکار بعد از گذشت ۷۲ ساعت از زمان صدور کارت عضویت کمیته خدمات درمانی در صورت آسیب می‌تواند از پوشش بیمه‌ای استفاده کند و مدت اعتبار بیمه برای ورزشکاران یک سال است.

وی اضافه کرد: اگر ورزشکاران سه‌ سال متوالی نسبت به بیمه خود و تمدید کارت عضویت کمیته خدمات درمانی اقدام کنند، تعهدات بیمه‌ای برای پوشش خسارت ناشی از آسیب افزایش می‌یابد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان تاکید کرد: توصیه می‌شود ورزشکاران برای بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای در زمان وقوع آسیب حین ورزش حتما نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: به ورزشکارانی که زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار دارند و بیمه شده هستند ورزشکاران سازمان یافته نیز گفته می‌شود و شیوع کرونا موجب کاهش پر شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ شد.

وی بیان کرد: کاهش شمار ورزشکاران سازمان‌ یافته تنها مربوط به استان سمنان نیست و در سراسر کشور شیوع کرونا موجب کاهش شمار ورزشکاران شده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: شیوع کرونا نیاید مانع از ورزش شود، چرا که  انجام تمرینات ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سلامت بدن و تقویت قوای جسمانی کمک می‌کند.

مشاهده خبر  در سایت خبرگزاری ایرنا /     http://www.irna.ir/news/84293866/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.