چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

هفته سلامت

هفته سلامت

ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر

سلامت عبارت است از: رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی انسان و سلامت جسمی شامل همه قابلیت های جسمی و بدن است.

بنابر تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه نداشتن هیچگونه مشکل روانی، اجتماعی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.

و حال امسال سازمان جهانی بهداشت به منظور تقدیر از فداکاری های بی دریغ کارکنان حوزه بهداشت و درمان در مقابله با همه گیری کووید 19 سال 2021 را به عنوان سال جهانی کارکنان حوزه بهداشت و درمان "سال جهانی مدافعان سلامت" نامگذاری نموده است.
موضوع کمپین این سال، حمایت، سرمایه گذاری و باهم بودن اعلام شده است که بر ضرورت سرمایه گذاری در زمینه سلامت، شغل، فرصت اقتصادی و برابری کارکنان این حوزه تاکید می نماید.

امسال هفته سلامت را در حالی آغاز می کنیم که بیشتر از هر سال دیگری مفهوم و اهمیت سلامت در همه ابعاد آن از جمله سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی برای تک تک افراد میهن عزیزمان قابل درک می باشد و ارتباط عمیق آنها با کارکنان بهداشتی درمانی و یا بهتر بگویم مدافعان سلامت، به ظهور رسیده است. سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.

سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش و کوشش در اختیار شخص قرار می گیرد. کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.
انسان موجودی است پیچیده وعوامل زیادی بر روح وجسم وی تأثیر می گذارند. شناخت تمام این عوامل همیشه امکان پذیر نیست اما به هرحال می توان با هوش و درایت و با بهره بردن از تجربه های خود و دیگران میزان سلامتی را به حداکثر رساند.

هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه به نوبه خود صمیمانه این هفته را خدمت همه کارکنان بخش بهداشت و سلامت به ویژه ماماها، کارشناسان و کاردان های بهداشتی، پزشکان، کارکنان آزمایشگاه و بهورزان تبریک عرض نموده و از خداوند برای این بزرگواران مدافع سلامت جامعه، آرزوی سلامت و بهروزی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.