شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

۲۱ باشگاه در اصفهان به دلیل تخلف کرونایی پلمب شد

باشگاه ورزشی

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان از پلمب ۲۱ باشگاه متخلف در استان همزمان با اِعمال محدودیت‌های مرتبط با موج چهارم کرونا از نیمه‌های فروردین تاکنون خبر داد.

دکتر احمد باقری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجموعه‌ها برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف فعالیت به پذیرش ورزشکار اقدام کرده بودند.
وی ادامه داد: در همین مدت ۳۷ تذکر شفاهی هم به مسوولان باشگاه‌های متخلف دیگر داده شد که در صورت تداوم تخلف، با پلمب مجموعه روبه رو خواهند شد.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان اضافه کرد: همزمان با آغاز اِعمال محدودیت‌های مرتبط با موج چهارم کرونا ۳۱۰ گشت از سوی ناظران این هیات انجام شد تا مصوبات ستاد ملی کرونا بطور کامل از سوی جامعه ورزشی استان اجرا شود.
باقری مقدم خاطرنشان کرد: تمام موارد تخلف بدون هیچگونه چشم پوشی به مراجع ذی‌صلاح از جمله اداره کل ورزش و جوانان اعلام می‌شود و بی‌شک جریمه‌های متعدد از جمله پلمب در انتظار متخلفان است.
وی با بیان اینکه اماکن ورزشی بویژه سربسته محلی برای انتشار ویروس به شمار می روند، تصریح کرد: بنابراین همکاری جامعه ورزشی برای حفظ سلامت مردم بخصوص در زمان اوج گیری همه گیری بیماری کووید-۱۹ ضروریست.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی نباید هیچگاه متوقف شود، اظهارداشت: توصیه کنونی ما در این زمان، ورزش بصورت انفرادی در منازل  یا در فضای باز است تا در کنار افزایش قوای جسمانی شاهد بیشتر شدن مشکلات بدنی و بیماری‌های ناشی از کم تحرکی نباشیم.
به گزارش ایرنا، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.
بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید ۱۹، همه شهرستان های استان اصفهان هم اکنون در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که در ۲۰ شهرستان قرمز فقط مشاغل ضروری و گروه یک می توانند فعالیت کنند.
اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.