شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

نگاه صرفا درمانی به ورزش اشتباه است

مسئول کمیته روانشناسی استان زنجان اقای فکور

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی زنجان، احسان فکور مسوول کمیته روانشناسی هیات در مورد فواید جسمانی ورزش و زندگی همراه با تحرک چنین گفت: غیر از اثرات جسمانی، ورزش اثرات روان‌شناختی مثبت زیادی دارد. در زمان ورزش ترشح برخی هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی افزایش می‌یابد که نتیجه آن می‌تواند احساس نشاط و سرخوشی پس از ورزش باشد. همچنین ورزش تحمل استرس را افزایش می‌دهد و باعث کاهش میزان ابراز خشم می‌شود. ورزش در درمان افسردگی‌های خفیف و نیز اضطراب بسیارکمک‌کننده است.

احسان فکور نگاه درمانی به ورزش را کاملا رد کرد و گفت: ورزش نیز همانند دیگر نیازهای اولیه برای افراد لازم و ضروری است چرا که دیدگاه درمانی به ورزش باعث می شود بقیه افراد ورزش را به عنوان یک نیاز تلقی نکنند بنابراین ورزش یک نیاز است و همه افراد باید ساعاتی را به ورزش اختصاص دهند.

فکور انجام حرکات ورزشی منظم در شرایط سخت زندگی امروز را مهم دانست و عنوان کرد: حرکات ورزشی منظم می تواند در کاهش ریسک خشونت وایجاد شادی و نشاط تاثیر گذاری بسزایی داشته باشد که همین موضوع نشان از ضرورت انجام ورزش برای همه افراد دارد. 


وی به همبستگی مثبت بین سلامت روان و ورزش اشاره کردو افزود: افرادی که ورزش نمی کنند و نداشتن زمان رابهانه می کنند اینها بیش از بقیه به ورزش نیاز دارند چون به مرور کارایی خود را از دست میدهند و دچار اظطراب و تنش هایی می شوند که ریشه در عدم تحرک و ورزش دارد.


وی گفت: مطالعات زیادی نشان داده بسیاری از مشکلات جسمی ما با بیماریهای روانی در ارتباط است و افراد بیماری که اضطراب بالایی دارند دیرتر بهبود پیدا می کنند ودر نتیجه ورزش با تنظیمی که در مغز ایجاد میکند با ترشح دوپامین و سروتونین نقش مهمی ‌در احساس سلامت روان و شادکامی‌ دارد.
@hpvoz

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.