دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان:

باشگاه‌ها ایمن‌تر از آرایشگاه‌ و رستوران‌ها هستند/ ورزش در شرایط کما قرار دارد

باشگاه ورزشی

احمد باقری مقدم گفت: ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده است. با توجه به شرایط نارنجی استان و مکاتباتی که با ستاد ملی کرونا داشتیم باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشایی نشدن باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و قرارگیری در زیر گروه سه، اظهار کرد: قبل از موج چهارم شیوع کرونا در کشور، اماکن ورزشی در زیر گروه دوم شغلی قرار داشتند همچنین به نظر من اماکن ورزشی باید در زیر گروه دوم مشاغل در دوران کرونا قرار داشته باشند ولی ستاد ملی کرونا اماکن ورزشی را در زیر گروه سوم قرار داده است. با توجه به شرایط نارنجی استان و مکاتباتی که با ستاد ملی کرونا داشتیم باشگاه‌ها همچنان اجازه بازگشایی ندارند.
وی افزود: تا زمانی که نامه رسمی بازگشایی به اداره کل ورزش و جوانان و هیئت پزشکی ورزشی ابلاغ نشود، باشگاه‌ها باید محدودیت‌ها را رعایت کنند و بسته بمانند. ما مکاتباتی داشته‌ایم و منتظر جواب هستیم.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان در خصوص علت قرارگیری باشگاه‌ها در زمره مشاغل گروه سوم، گفت: با توجه به اینکه باشگاه‌ها به خوبی پروتکل‌های کرونایی را رعایت می‌کنند و نظارت عالی و کافی بر آن‌ها وجود دارد به مراتب ایمن تر از آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها است. من مخالف قرارگیری باشگاه‌ها در زیر گروه سوم هستم. عملکرد باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به صورتی بوده که حداقل ابتلاء و عوارض را در اماکن ورزشی و بین ورزشکاران داشته‌ایم. ورزش نقش مؤثری در پیشگیری و کنترل بیماری دارد و با ایجاد نشاط و انگیزه در ورزشکار باعث می‌شود از افسردگی و فشارهای روانی در دوران شیوع بیماری کاسته شود. به هیچ عنوان اعتقادی به تعطیلی ورزش در این دوران نداریم.
باقری مقدم در خصوص بازگشایی استخرها، تصریح کرد: استخرها در زیر گروه سوم قرار دارند و در شرایط زرد می‌توانند فعالیت داشته باشند. امیدواریم در روزهای آینده با زرد شدن شرایط استان اصفهان شاهد بازگشایی تمامی اماکن ورزشی باشیم زیرا در حال حاضر ورزش در شرایط کما قرار دارد.
وی با اشاره به باشگاه‌های خاطی در زمان قرنطینه، گفت: در گشت‌های بازرسی که داشتیم در مرحله اول تذکر کتبی داده و در مرحله دوم دستور پلمب باشگاه‌ها صادر شد. در این مدت ۲۰ باشگاه خاطی داشتیم که تعدادی از آن‌ها پلمب شده‌اند و تعداد کمی نیز در حال پلمب شدن هستند.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به لزوم قرارگیری ورزشکاران در اولویت‌های واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: هنوز اولویت بندی واکسیناسیون ورزشی به طور رسمی منتشر نشده است. ورزشکاران نیز مثل بقیه زیر گروه‌ها باید طبقه بندی شوند. در اولویت‌های ابتدایی ورزشکاران تیم‌های ملی و المپیکی هستند که واکسیناسیون این گروه در حال انجام است همچنین ورزشکاران تیم‌های لیگ‌برتر که باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. به نظرم در مرحله دوم باید ورزش‌های برخوردی و تماسی مثل کشتی و ورزش‌های رزمی، پیشکسوتان و سالمندان که در حال ورزش هستند همچنین ورزشکاران جانباز و معلول در اولویت قرار گیرند. ورزشکاران با بیماری خاص نیز باید در اولویت‌های اولیه قرار بگیرند. در نهایت همه باید واکسن بزنند اما با توجه به شرایط موجود باید طبق گروه بندی واکسیناسیون انجام شود.
باقری مقدم عنوان کرد: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی باشگاه‌ها که منجر به بسته شدن باشگاه‌ها شده است، تقاضا داریم اماکن ورزشی همچنان در گروه شغلی دوم قرار داشته باشد و با نظارتی که ما داریم و رعایت پروتکل‌ها در باشگاه‌ها این اماکن ایمن است. امیدواریم که مسئولان مربوطه همکاری‌های لازم را انجام دهند و شاهد بازگشایی اماکن ورزشی و جان گرفتن دوباره ورزش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.