چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

کاهش 39 هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته گلستان

گلستان

مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی گلستان از کاهش تعداد ورزشکاران سازمان یافته بیمه شده استان در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان : عبد الواحد میرابی مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی  گلستان ضمن اشاره به کاهش تعداد ورزشکاران سازمان یافته بیمه شده استان به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی و عدم برگزاری مسابقات در سال گذشته اظهار  نمود : در سال ۱۳۹۹ تعداد  24 هزار و 278 ورزشکار گلستانی به منظور برخورداری از خدمات بیمه‌ای، تحت پوشش کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفتند .
 در سال 1399 از مجموع 24 هزار و 278 ورزشکار بیمه شده  گلستان ، تعداد ۶ هزار و 916 نفر را بانوان  و 17هزار و 362 نفر را آقایان تشکیل داده بودند .
وی تصریح کرد: این آمار درحالی بود  که در سال ۱۳۹۸ تعداد ورزشکاران بیمه شده سازمان یافته در استان جمعا ۶۳ هزار و ۸78 نفر بیمه است که نسبت به سال ۱۳۹۹  به یک سوم کاهش پیدا نموده است
مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی گلستان با بیان اینکه در سال 99 شهرستان گرگان  رکورددار تعداد بیشترین ورزشکار سازمان یافته در بین شهرستانهای دیگر  استان بوده است افزود:تعداد 8 هزار و ۷18 نفر از  24 هزار و 278 نفر بیمه شده ورزشی استان مربوط به شهرستان گرگان و  همچنین شهرستان گنبد با 3409 نفر ، شهرستان کردکوی با 1353نفر  و  شهرستان بندر ترکمن با 1276 نفر بعد از گرگان  بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را به خود اختصاص داده  بودند .
 وی در ادامه تصریح کرد تعداد ورزشکاران سازمان یافته رشته فوتبال را در سال گذشته حدود 7082 نفر بوده است و پس از  رشته فوتبال ، ورزش های همگانی با 2734 نفر  و ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی  با 2617 نفر بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را  در سال گذشته به خود اختصاص داده  بودند .
به گفته این مسئول بیشترین مصدومیت ورزشکاران استان گلستان در سال گذشته مربوط به زانو ، مچ پا ، شانه  و  در رشته های ورزشی فوتبال ، والیبال و انجمن های ورزش های رزمی و همگانی  بوده است. از مجموع ۱70 ورزشکار آسیب دیده استان  گلستان در سال گذشته 30 درصد آن را بانوان ورزشکار و 70درصد را ورزشکار مرد تشکیل دادند .
در پایان عبدالواحد میرابی ادامه داد:   ورزشکارانی که سه‌سال متوالی نسبت به پرداخت حق بیمه خود و تمدید کارت عضویت کمیته خدمات درمانی اقدام کرده‌ باشند شامل حداکثر سقف تعهدات بیمه‌ای برای پوشش خسارت ناشی از آسیب‌های ورزشی خواهند شد .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.