چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

خدمات باید از تهران تمرکززُدایی شود

مجمع عمومی

اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: بسیاری از خدمات پزشکی برای ورزشکاران بویژه فوتبالیست‌ها در استان‌های غیر از تهران قابل انجام است و این امور باید از پایتخت تمرکززُدایی شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوروزی روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در محل سرای ورزشکاران این شهر افزود: انواع معاینات پزشکی و امور درمانی که از مُلزومات حضور در مسابقاتی مانند لیگ برتر است می‌تواند در استان‌ها انجام شود تا ورزشکاران نخواهند به اجبار به پایتخت سفر کنند.
وی اضافه کرد: مراجعه بازیکنان بویژه تیم‌های فوتبال به تهران برای انجام معاینات و پیگیری کارهای درمانی، هزینه‌بَر و در زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ با خطرات بیشتر همراه است بنابراین باید به استان‌ها واگذار شود.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: بویژه استان اصفهان در امور پزشکی از جمله پیشتازان کشور است و قابلیت معاینه و درمان بازیکنان تیم‌های شهرش را دارد.
نوروزی خاطرنشان کرد: سفر یک بازیکن به پایتخت غیر از اینکه ضرورتی ندارد دست‌ِکم ۱۰ میلیون تومان هزینه دربردارد و این برای باشگاه‌های دارای ورزشکاران متعدد در طول یک فصل، رقم کمی نیست بر همین اساس فدراسیون درصدد تمرکززُدایی است و این امر همکاری باشگاه‌ها را نیز می‌طلبد.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به ارائه خدمات پزشکی به مُصدومان ورزشی گفت: مبلغ این خدمات هر سال تا سقف ۱۵ میلیون تومان است و برای ورزشکاران شاخص در حد المپیکی، جهانی، آسیایی و حتی استانی تا ۲ برابر نیز بیشتر می‌شود.
نوروزی ادامه داد: این در حالیست که حق بیمه برای یک سال تنها ۳۰ هزار تومان است و پرداخت آن برای ورزشکاران دشوار نیست.
وی با بیان‌اینکه حمایت از معلولان ناشی از ورزش از سه سال قبل در فدراسیون آغاز شد، اظهار داشت: بر این اساس ماهیانه به هر یک از آنان ۱.۵ میلیون تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌شود و این طرح اگرچه مخالفانی دارد اما می‌کوشیم حتی این مبلغ را هم افزایش دهیم.
پُلمب ۴۹ باشگاه مُتخلف در استان اصفهان
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان نیز در این مجمع گفت: از زمان همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تاکنون فعالیت هیات بدلیل افزایش نظارت و بازرسی برای حفظ سلامت ورزشکاران دوچندان شده است.
احمد باقری مقدم اضافه کرد: در این مدت سه هزار و ۲۰۱ بازرسی از باشگاه‌های استان مُتشکل از یک هزار و ۳۰۴ بازرسی اولیه، ۶۸۴ بازرسی ثانویه، ۶۵۶ مورد ادواری و دیگر موارد انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۸۱ اخطار کتبی به باشگاه‌ها داده شد و بدنبال آن برای ۴۹ باشگاه مُتخلف تقاضای پُلمب کردیم.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، صدور ۴۰۰ گواهی سلامت در رشته فوتبال و بیش از یکصد گواهی در رشته‌های دیگر از دیگر فعالیت‌های هیات اعلام کرد.
وی تصریح کرد: فعالیت خوب این هیات، همکاری مطلوب باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی سبب شد تا مشکلات ناشی از کرونا در این خطه به حداقل برسد.
در پایان این مجمع، روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی اصفهان در بین هیات‌های استانی به عنوان برترین روابط عمومی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ معرفی و از داوود کیانی مدیر آن تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.