دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

اماکن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

تعطیلی

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تعطیلی تمامی اماکن ورزشی دانشگاه بر اساس ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا در استان فارس خبر داد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  دکتر محسن داودی علت این تعطیلی موقت را افزایش موارد بیماری کرونا طی روزهای گذشته و اعلام وضعیت قرمز در سطح شهر شیراز و چند شهر دیگر استان فارس و نیز بر اساس ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد. او با تاکید بر اینکه حفظ سلامت روحی و روانی دانشگاهیان و خانواده های آنان، یکی از اصلی ترین اهداف این مدیریت به شمار می رود و در شرایط کنونی، صلاح بر تعطیلی این اماکن است، گفت: هدف از این تعطیلی، جلوگیری از انتقال کروناویروس و ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ است. دکتر داودی تاکید کرد: تعطیلی اماکن ورزشی در شرایط قرمز کرونایی به معنی تعطیلی ورزش نبوده و این تعطیلی موقت نباید به تعطیلی و ترک ورزش تعبیر شود، بلکه باید ورزش و نرمش در منزل و نیز پیاده روی و ورزش های ساده تر و انفرادی در محیط های باز و خلوت را در این بازه زمانی جایگزین ورزش های حرفه ای و گروهی کرد. این متخصص پزشکی ورزشی افزود: بر اساس پژوهش های مستند انجام شده در دانشگاه های معتبر جهان، انجام ورزش های مناسب و نیز نرمش های اصولی، می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از این طریق از ابتلا به بیماری ها از جمله کووید۱۹، جلوگیری کرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تجلیل از همکاری تمامی ورزشکاران دانشگاه در ایام تعطیلی اماکن ورزشی، این تعطیلات را موقت و بازگشایی مجدد این اماکن را منوط به ابلاغ مجدد ستاد استانی مقابله با کرونا در استان فارس اعلام کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.