دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

۱۳ رشته ورزشی در مناطق قرمزکرونایی اصفهان اجازه فعالیت دارند

فعالیت ورزشی گروه ها

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: با توجه به موج جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، ورزشکاران و باشگاه‌های ۱۳ رشته در شهرهای قرمز این استان اجازه فعالیت دارند.

احمد باقری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این رشته‌ها شامل تیراندازی (اهداف پروازی و فضای باز) تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی به جز دراگون بوت، کوهنوردی، گُلف، موتور سواری و اتومبیلرانی، دوچرخه سواری، شنا ( در استخرهای روباز) و والیبال ساحلی است.
وی ادامه داد: همچنین رشته‌های ورزشی غیر برخوردی هیات‌های ورزشی ناشنوایان، همگانی، نابینایان، انجمن‌های ورزشی و جانبازان و معلولان مجاز به فعالیت هستند.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان اضافه کرد: این رشته‌ها بر اساس گروه بندی جدید فدراسیون‌ها در گروه یک قرار دارند و فعالیتشان بر مبنای ابلاغ ستاد ملی و استانی کرونا با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان از امروز لازم الاجرا خواهد بود.
باقری مقدم تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی این هیات برای تذکر شفاهی و کتبی به مجموعه‌های ورزشی متخلف فعال شده‌اند و در ۲ بخش بانوان و مردان فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی و ورزشکاران از زمان شیوع ویروس تاکنون همکاری مناسبی داشتند و امیدواریم از این دوره نیز با مساعدت آنان عبور کنیم.
رییس هیات پزشکی ورزشی اصفهان افزود: پیشنهاد ما در این دوره چه برای مردم و چه ورزشکاران حرفه ای فعالیت های بدنی در منازل و یا به‌صورت انفرادی در محیط باز است تا خطری آنان را تهدید نکند.
 حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر یکهزار و ۱۹۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۷۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
همچنین در شبانه روز گذشته از ۲ هزار و ۱۲۵ نمونه تست کرونا در استان اصفهان، ۷۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.
بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کوویدد ۱۹ شهرستان های اصفهان، کاشان، اردستان، خمینی شهر و آران و بیدگل در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار دارد.
استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.