شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

برای اولین بار در روابط نادو و ازمایشگاه کلن؛

علی نژاد:۱۲۵ هزار یورو از آزمایشگاه کلن بازپس گرفته شد

علی نژاد

برای اولین بار در روابط نادو و ازمایشگاه کلن، ۱۲۵ هزار یورو از آزمایشگاه کلن بازپس گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ؛دکتر علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و رییس شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در گفتگویی اظهار داشت : از ابتدای همکاری ایران نادو تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در صورتحساب های ارسالی به ایران مبلغ ۱۹٪ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می شد. با توجه آنکه مالیات اشاره شده مبلغ قابل توجهی را شامل می شد، مذاکره با آزمایشگاه برای حذف این آیتم در دستور کار قرار گرفت. مکاتبات متعددی با کلن انجام شد، با توجه به اثبات پرداخت مالیات به دولت توسط فدراسیون پزشکی که متولی هزینه‌های ستاد هست، اداره مالیات آلمان متقاعد شد لذا ایران نادو را از پرداخت مالیات معاف نمود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد : بعلاوه تمام مبالغ پرداختی های پیشین به کلن از سال ۲۰۱۶ نیز بررسی شد و در نهایت مبلغ ۱۲۵۰۰۰ یورو قابل استرداد اعلام شد. ایران نادو به اندازه مبلغ فوق بستانکار شده و هزینه های آتی ستاد از این مقدار کسر خواهد شد، همچنین برای همیشه ۱۹٪ از صورتحساب های آتی نیز کسر می شود .

علی نژاد گفت : لازم به ذکر است که ایران نادو در شرایط عادی هر سال بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ نمونه گیری با هزینه تقریبی ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار یورو انجام می دهد و کاهش ۱۹ درصدی صرفه‌جویی چشمگیری را شامل خواهد بود.

لینک کوتاه:

 https://news.msy.gov.ir/news/2141827.htm

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.