چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

برد مقتدرانه گرایی در مقابل حریف اوکراینی در فینال

دومین طلای کاروان ایران در توکیو به نام کشتی فرنگی رقم خورد

گرایی.jpg

محمدرضا گرایی در سالن کشتی المپیک توکیو دست به کار بزرگی زد و دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

شاید اگر قبل از المپیک کسی پیش بینی کسب مدال طلا برای محمدرضا گرایی را داشت، کمتر کسی این پیش بینی را باور داشت. این فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم که چند ماه قبل از المپیک توانست سهمیه این وزن را قطعی کند، بعد از ناکامی برادر بزرگترش در کسب مدال برنز المپیک، گرایی یک طلای مقتدرانه را به نام خود رقم زد.


دیروز محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ بر ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.


گرایی امروز و در دیدار فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مقابل پرویز نصیب اف از اوکراین روی تشک رفت و آنقدر هوشمندانه و باقدرت به پیروزی رسید که هیچ استرسی به علاقه مندان به ورزش وارد نشد.


بعد از اینکه داوران در تایم اول به کشتی گیر اوکراینی اخطار دادند، گرایی تلاش زیادی کرد تا کنده او را بالا بکشد، اما بعد از اجرای یک سالتو داوران خطا اعلام کردند و حتی اعتراض محمد بنا نیز باعث شد کشتی یک بر یک برابر شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.