چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

اجرای طرح "اهدای خون جامعه ورزش" نماد همدلی ورزشکاران با بیماران است

اهدای خون

سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: اجرای طرح ملی و سراسری "اهدای خون جامعه ورزش"، نماد همدلی ورزشکاران با بیماران و کادر درمان است.

به گزارش دفتر اصفهان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، احمد باقری مقدم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:  طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش و جوانان با مشارکت فدراسیون پزشکی ورزشی، اداره‌های کل ورزش و جوانان و هیات‌های استانی و شهرستانی روز ۳۱ شهریور در آستانه اربعین حسینی و هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و در قالب این طرح، ورزشکاران، مربیان، داوران و به‌طورکلی جامعه ورزش خون اهدا خواهند کرد. 
وی هدف از اجرای این طرح را جبران کمبود ذخایر خونی در بسیاری از مراکز عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام برای اهداکنندگان یعنی همان ورزشکاران نیز مفید و اثربخش است. 
سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان اظهار امیدواری کرد: این حرکت سراسری، سرآغازی مناسب برای اشاعه فرهنگ اهدای خون و کمک به نیازمندان باشد که نشان از همدلی، نوع‌دوستی و مشارکت اجتماعی جامعه ورزشی دارد و ترویج آن به کاهش بسیاری از چالش‌ها و معضلات منجر خواهد شد. 
باقری مقدم با بیان اینکه ورزشکاران استان اصفهان در فعالیت‌های نیکوکارانه ازجمله پیشتازان به شمار می‌روند پیش‌بینی کرد که در طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش نیز نقش بسزا و چشمگیری ایفا کنند. 

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اهدای خون در مرکز استان و شهرستان‌ها در روز  یادشده، برای دریافت خون ورزشکاران فعال خواهد بود و چنانچه استقبال بیشتر شود از پایگاه‌های سیار بهره خواهیم گرفت. 
در همین ارتباط پیشکسوت ورزش اصفهان اظهار داشت: این طرح بسیار مفید و مؤثر است و بی‌شک مشارکت تمام جامعه ورزشی از جمله ورزشکاران و هواداران در آن پررنگ خواهد بود.
مشارکت ورزشی‌ها در امور نیکوکارانه نشان از حس جوانمردی و مهربانی
حسن حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: سهم ورزش دوستان در سراسر کشور، در راستای فعالیت‌های عام‌المنفعه آن‌طور که تجربه نشان می‌دهد فراگیر و مطلوب بوده است و نشان از جوانمردی و مهربانی آنان دارد.
وی افزود:  اگرچه مشارکت نیکوکارانه جمعی، از سوی جامعه ورزشی درگذشته کمتر انجام می‌شد، بااین‌حال امیدواریم طرح سراسری "اهدای خون جامعه ورزش"  مقدمه‌ای برای ادامه برنامه‌ها و مشارکت روزافزون آنها در کارهای خیر و جمعی باشد.
این پیشکسوت فوتبال با تأکید بر گسترش اقدامات فرهنگی برای افزایش سلامت جامعه تصریح کرد: هر چه برنامه‌های مدون خیرخواهانه افزایش یابد غلبه بر مشکلات جامعه بیشتر خواهد شد.
حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.