پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

اعلام محل ۸ پایگاه دریافت خون ورزشکاران و جوانان در خراسان رضوی

دکتر گلدوزیان: خیالتان راحت، اهدای خون باعث انتقال کرونا نمی شود

خراسان رضوی

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی از اجرای پویش ملی و سراسری با عنوان " اهدای خون ورزشکاران" همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

 به گزارش دفتر استان خراسان رضوی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،دکتر رضا گلدوزیان رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی از اجرای پویش ملی و سراسری با عنوان " اهدای خون ورزشکاران" همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

وی افزود: در یکی دو سال اخیر و پس از پیداش ویروس کرونا با وجود نیاز بیشتر به فرآورده‌های خونی و همچنین نیاز همیشگی به خون برای بیماران مختلف، به دلیل محدودیت‌های اجتماعی میزان اهدای خون و ذخایر گروه‌های مختلف خونی کاهش چشمگیری داشته و از آنجا که ورزشکاران همیشه در کمک به همنوع در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده اند و به جوانمردی و پهلوانی شهرت دارند، این بار نیز از جامعه ورزش دعوت می کنیم در این پویش خداپسندانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی اجرا می شود شرکت کنند.  

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خون ماده‌ای است که هیچ جایگزینی ندارد و هر فرد با اهدای خون خود می ‌تواند جان هم نوع خود را نجات دهد. ضمن این که اهدای خون نه تنها ضرری برای اهدا کننده ندارد، بلکه باعث تحریک سیستم خونسازی بدن و فعالیت بیشتر آن و تولید سلول‌های جدید خونی می‌شود.  

گلدوزیان اضافه کرد: اهدای خون باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود و از این بابت اهدا کنندگان خون نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت و با رعایت پروتکل های  بهداشتی و در فضای مناسب خون خود را اهدا کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی تاکید کرد: وظیفه همگانی است تا در این طرح شرکت کنیم و امیدواریم با اجرای این پویش ذخایر خونی کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای یابد و  اجرای این پویش در کشور ادامه داشته باشد.  

گلدوزیان ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، این پویش در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، گناباد، قوچان و کاشمر که پایگاه اهدا خون دارند نیز توسط هیات پزشکی ورزشی و با همراهی اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها انجام می‌شود.

 پویش "اهدای خون ورشکاران" در مشهد و شهرستان های استان در تاریخ ۳۱ شهریور ماه در محل های ذیل اجرا می شود:

۱-مشهد:  پایگاه ثامن    پارکینگ شماره 4 حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید استانه پرست  ---- از ساعت 8 الی 12

۲- مشهد: پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) میدان تقی آباد- ابتدای خیابان دانشگاه- روبه روی خیابان کفایی  ---  از ساعت 8 الی 13 و 14 الی 18

۳- شهرستان نیشابور: خیابان امام خمینی- امام خمینی ۱۷ - کوچه قوامی

۴- شهرستان تربت حیدریه: خیابان شهیدرجایی - نبش رجایی ۱۱
۵- شهرستان سبزوار: میدان شریعتی - بلوار سپاه پاسداران - جنب اداره اوقاف
۶- شهرستان گناباد: میدان غدیر - امام خمینی ۲
۷- شهرستان قوچان: بلوار مصلی - جنب درمانگاه تأمین اجتماعی

۸-شهرستان کاشمر: خیابان سلطانیه بین ۳ و۵ - روبه روی حسینیه حیدری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.