پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

دکتر جمالیزاده در پویش سراسری اهدای خون جامعه ورزش؛

اهدای خون ساده ترین نوع اهدای عضو است

طرح سراسری اهدای خون استان کرمان

طرح سراسری اهدای عضو جامعه ورزش همزمان با سراسر کشور چهارشنبه ۳۱ شهریورماه با حضور مسئولین و ورزشکاران استان برگزار شد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس پویش اهدای خون ورزشکاران با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده های خونی در بین ورزشکاران کرمانی برگزار گردید.

به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مسئولین، ورزشکاران هیئت های ورزشی، انجمن های ورزشی و بسیج ورزشکاران در گروه های چند نفره با حضور در مراکز اهدای خون استان در این پویش شرکت تا با مشارکت و همدلی خود نیاز حیاتی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی برطرف گردد و در کنار سایر اقشار جامعه به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.

دکتر حسین جمالیزاده نیز ضمن اهدای خون و قدردانی از ورزشکاران استان بخاطر همدلی و شرکت در این پویش سراسری، گفت: شیوع بیماری کرونا باعث کمبود ذخایر خونی درکشور شد که به همت فدراسیون پزشکی ورزشی و همکاری سازمان انتقال خون، برگزاری این طرح باعث رفع این مشکل می شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اهدای خون را ساده ترین نوع اهدا عضو برشمرد و از تمامی اقشار جامعه خواست در این امر مشارکت داشته باشند.

 دکتر ایرج شکوهی رئیس سازمان انتقال خون استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از این حرکت خداپسندانه، گفت: ورزشکاران همیشه در کمک به همنوعان در عرصه‌های مختلف پیشقدم بوده و نقش تاثیر گذاری در سلامت جامعه عهده دار هستند.

وی افزود: ورزشکاران به دلیل خود مراقبتی و حفظ آمادگی جسمانی می توانند اهداکنندگان خون سالم تر و مناسب تری باشند.

دکتر شکوهی در ادامه ورزشکاران را سفیران سلامت و نشاط و حامیان اهدای خون نامید و از آنان خواست تا با حضور همیشگی در مراکز اهدای خون در مسیر کمک به انسان‌ها، انتقال خون را یاری کنند.

 لازم به ذکر است  میثم پاریزی مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان، روسا و دبیران هیأت های ورزشی و ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی با اهدا خون به این پویش سراسری پیوستند. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.