یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

برات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا:

جمعیت ورزشکاران سازمان یافته خراسان رضوی در حد مطلوبی نیست

خراسان رضوی

مسئول کمیته خدمات‌درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته در این استان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و تنها حدود ۲۵ درصد از فعالان حوزه‌های ورزشی کارت عضویت کمیته خدمات درمان دارند.

به گزارش دفتر استان خراسان رضوی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، فاطمه برات مسئول کمیته خدمات‌درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق شرایط استاندارد و ایده‌آل، باید پنج درصد از جمعیت هر استان زیر پوشش کمیته خدمات درمان (بیمه ورزشی) قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون برای  ۷۲ هزار و ۶۶۹ ورزشکار کارت عضویت کمیته خدمات درمان صادر شده که برای رسیدن این رقم به وضعیت ایده‌آل باید این رقم دست‌کم به ۳۰۰ هزار نفر برسد.
برات اضافه کرد: شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم توجه باشگاه‌داران به این مهم از عوامل اصلی کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته استان است که امیدواریم این روند اصلاح شود.
مسوول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی با اشاره به عبور از موج پنجم کرونا و تغییر رنگ شهرهای استان افزود: اکنون با وضعیت جدید فعالیت‌های ورزشی در حال از سرگرفتن است اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.
حدود هزار و ۵۰۰ مکان و باشگاه ورزشی در خراسان‌ رضوی فعالیت می‌کنند که حدود ۷۰ درصد از این تعداد مجوز فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.