سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد؛

اجرای طرح سراسری ایستگاه رایگان تندرستی همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش

شورای مدیران

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در هفتمین جلسه شورای مدیران این فدراسیون با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در ارتقای سلامت همگانی ، از اجرای برنامه های متنوع و گسترده در جهت ترویج ورزش در هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در این جلسه که صبح امروز در محل فدراسیون برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رسالت های فدراسیون پزشکی ورزشی پشتیبانی از ورزش همگانی است و از طرفی ورزش نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مثل فشار خون، دیابت و... دارد، لذا در نظر داریم به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برنامه های متنوعی در جهت تبیین این موضوع و ترویج ورزش در میان عموم، اجرا کنیم.

وی اجرای طرح سراسری ایستگاه رایگان تندرستی همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی ورزشی(26 مهرماه) را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: در این روز ستاد مرکزی و همچنین هیات های استانی ما در سراسر کشور، با برپایی ایستگاه در اماکن پرتردد ورزشی، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به ارائه خدماتی همچون کنترل فشار خون، مشاوره پزشکی و... می پردازند لذا تمام کمیته های مرتبط با این موضوع در فدراسیون باید اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر نوروزی یادآورشد: در این زمینه باید از تجارب گذشته قبلی نهایت بهره را برد تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شود.  

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و در صورت امکان به صورت حضوری و محدود را از دیگر برنامه های فدراسیون برشمرد و گفت: در کنار این موضوع، تکریم پیشکسوتان نیز در این هفته در دستور کار قرار دارد و نباید این اقدام فرهنگی ارزشمند فراموش شود.

 دکتر نوروزی اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی برای ترویج ورزش را از دیگر برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی در این هفته برشمرد.

در این جلسه دکتر سید اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی مصوبات جلسه قبلی و کمیت و کیفیت عملیاتی شدن این مصوبات را مورد بحث و بررسی قرار داد و روسای کمیته های تخصصی به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های آتی کمیته های تخصصی خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.