چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

برات: ۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از فعالان حوزه‌های ورزشی استان کارت عضویت خدمات درمانی دارند

خراسان رضوی

مسئول کمیته خدمات‌درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته در این استان با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و تنها ۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از فعالان حوزه‌های ورزشی کارت عضویت کمیته خدمات درمان دارند.

به گزارش دفتر خراسان رضوی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، فاطمه برات روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.
وی خاطرنشان کرد: این میزان ورزشکار سازمان یافته در استانی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت بسیار کم است و توقع است این آمار حداقل به ۳۰۰ هزار نفر برسد.
برات اضافه کرد: با توجه به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و انجام واکسیناسیون، امیدواریم آمار ورزشکاران بیمه شده در این استان افزایش یابد.
مسئول کمیته خدمات‌درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی افزود: در همین بازه زمانی طی سال ۹۸ آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به ۱۴۶ هزار و ۶۹ نفر رسید که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌ مکرر باشگاه‌ها، این آمار کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت.
برات گفت: البته برخی باشگاه‌داران نیز به بیمه کردن ورزشکاران رغبتی ندارند که این امر تخلف است و ورزشکاران باید این مطالبه را از آنان داشته باشند.
حدود ۹۲۰ باشگاه در استان خراسان رضوی فعال هستند که نیمی از این تعداد مجوز دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.