دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

با همکاری مشترک هیات پزشکی ورزشی و کاراته استان همدان انجام گرفت:

آشنایی بانوان تیم ملی امید کاراته با مبانی آنتی دوپینگ

حیدری مقدم

دکتر حیدری مقدم: دوپینگ پدیده ای مذموم در ورزش است که مبارزه با آن عزم همگانی را می طلبد.

به گزارش دفتر همدان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، با توجه به برگزاری اردوی آمادگی بانوان تیم ملی امید کاراته کشورمان در همدان و در راستای همکاری هیات پزشکی ورزشی با هیات های ورزشی استان، کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی آنتی دوپینگ برای ملی پوشان امید کاراته کشورمان با تدریس جناب آقای دکتر حیدری مقدم برگزار شد.

دکتر حیدری مقدم ابتدا دوپینگ را پدیده مذموم و زشت ورزش دنیا در قرن حاضر دانست و اعلام کرد متاسفانه تعداد زیادی از ورزشکاران به صورت خواسته یا ناخواسته با آن درگیر می شوند که در صورت اثبات استفاده ورزشکاران از دارو ها و مکمل های ممنوعه محرومیت های بسیار سنگینی دامن ورزشکار را خواهد گرفت. لذا آگاهی بخشی ورزشکاران بخش عمده ای از مبارزه با دوپینگ خواهد بود.

حیدری مقدم در ادامه از ورزشکاران کشورمان خواست از مصرف خودسرانه هرگونه دارو و مکمل خودداری کرده و حتما پیش از مصرف هرگونه دارو و مکمل مشورت های لازم را از پزشک بگیرند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان همچنین فدراسیون پزشکی ورزشی را پرچمدار مبارزه با دوپینگ در ورزش کشور دانست و گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی طی سال های گذشته با پرورش مدرسین آنتی دوپینگ و همچنین برگزاری کارگاه های متعدد مبارزه با دوپینگ گام های اساسی برای جلوگیری از این پدیده زشت برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.