دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

پلمب ۷۵باشگاه ورزشی خوزستان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی

پلمب باشگاه

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: ۷۵ باشگاه ورزشی در خوزستان به دلیل تخلف و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مقابل کرونا پلمب شدند.

بهنام قلی بیگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از تعداد زیادی باشگاه ورزشی در خوزستان بازرسی اولیه انجام شد که برخی آنها به دلیل تخلف، تذکر شفاهی و کتبی دریافت کردند؛ تعدادی نیز تخلف خود را تکرار کردند که گزارش آن را به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی هیات پزشکی ورزشی، بحث سلامت در همه بخش‌های ورزشی است افزود: وظیفه نظارت بر کار هیات‌ها و باشگاه‌ها، و نیز بهداشت اماکن ورزشی و پوشش پزشکی مسابقات ورزشی را بر عهده داریم.

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: با شیوع کرونا، مسوولیت هیات پزشکی ورزشی استان در زمینه نظارت و بازررسی از باشگاه‌ها افزایش پیدا کرد و محوریت بحث پیشگیری از کرونا در حوزه ورزش برعهده این هیات گذاشته شد.

وی با اشاره به حضور پر رنگ ناظران هیات هنگام مسابقات ورزشی افزود: اگر باشگاهی تخلف کند تا سه بار به آن تذکر می‌دهیم و در صورت سرپیچی کردن این موضوع را به اداره کل ورزش و جوانان گزارش می‌دهیم.

قلی بیگ گفت: با توجه به شرایط موجود و فرم های جدید نظارتی نیاز است که آموزش لازم به ناظران شهرستانی داده شود تا در این خصوص با مشکل روبه رو نشویم لذا شهرستان ها و بخش های استان را به گروه های چهار نفره تقسیم بندی کردیم و به صورت وبینار آموزش لازم را به ناظران آنها ارایه می‌دهیم.

وی بیان کرد: بازرسان هیات به عنوان یک ناظر در باشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و  وظیفه برخورد قهری با مراجع بالاتر است. 

دبیر هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: در مورد آشنایی با مکمل های مجاز و غیرمجاز و استانداردهای سالن ورزشی، آموزش لازم به ناظران این هیات داده شده تا بتوانند باشگاه داران را توجیه کنند.

بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.