شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خبر داد

اجرای طرح بازرسی از باشگاه‌های ورزشی در خوزستان

خوزستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: طرح سراسری بازرسی از اماکن ورزشی جهت تامین سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان نیز اجرا خواهد شد.

دکتر منصور روزدار در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اظهارکرد: باتوجه به شیوع ویروس جدید امیکرون در کشور و استان خوزستان به منظور تامین سلامت کلیه جامعه به ویژه جامعه ورزش، طرح سراسری بازرسی از اماکن ورزشی جهت تامین سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مجری اصلی این طرح فدراسیون پزشکی ورزشی است و قرار است به صورت یک پروتکل و شیوه واحد در سراسر کشور به اجرا در بیاید. در این بازرسی‌ها که در تمام کشور انجام می‌شود، بازرسان هیات پزشکی ورزشی استان به همراه بازرسان اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان ها و همچنین نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت، اماکن  و حراست اداره کل ورزش و جوانان استان این طرح در باشگاه‌های مرکز استان و شهرستان ها به اجرا در می آید.

رئیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان بیان کرد: آنچه اهمیت دارد، این است که در اجرای این طرح آموزش پروتکل های وزارت بهداشت به مسئولان اماکن ورزشی به منظور رعایت پروتکل ها جهت حفظ امنیت و سلامت ورزشکاران مورد توجه است، ضمن این که باشگاه‌های متخلف نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت و برخوردهایی مطابق با قانون با آن ها خواهد شد.

وی افزود: باید توجه داشت بیماری کرونا که حدود ۲ سال است کشور و جهان را درگیر کرده است، هنوز به همان قدرت و قوت باقی است و پیک های متعددی را شاهد خواهیم بود. بنابراین شایسته است به منظور حفظ سلامت جامعه نسبت به رعایت پروتکل ها به ویژه در اماکن ورزشی که محیط های بسته های هستند و گاها تهویه مناسبی هم ندارند دقت لازم انجام شود.

روزدار گفت: سوش جدید امیکرون یک سوش فوق‌العاده است که می‌تواند خیلی سریع به افراد دیگر منتقل شود و قطعاً شاید ظاهراً این سوش از روش‌های قبلی ضعیف تر باشد اما به علت همه گیری سریعی که دارد می‌تواند فشار سنگینی به جامعه درمان وارد کند. بنابراین از همه هموطنان تقاضا داریم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها و همچنین عدم حضور در اجتماع ها و گروه ها در محیط های بسته دقت مناسب را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.