یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

برگزاری مسابقات ورزشی سالنی در شهرهای قرمز کرونایی اصفهان ممنوع است

سالن ورزشی

اصفهان - ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سالن‌ها و فضای سرپوشیده در شهرهای قرمز با توجه به افزایش شیوع سویه اُمیکرون کرونا در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مهدی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری رقابت‌های ورزشی در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و موارد پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مجاز است.
وی ادامه داد: این موضوع مربوط به رقابت‌های لیگ رشته‌های مختلف نیست زیرا این رویدادهای ورزشی از ابتدا دستورالعمل‌ جداگانه ای داشتند.
دبیر هیات پزشکی ورزشی اصفهان تصریح کرد: فعالیت ورزشی در شهرهای نارنجی استان اصفهان همچون گذشته است و دستورالعمل جدیدی در این پیوند ابلاغ نشد.
محمدی درباره فعالیت باشگاه‌های ورزشی اظهار داشت: فعالیت این مجموعه‌ها تنها با رعایت شیوه نامه‌ها امکانپذیر است در غیر اینصورت در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی جرایمی از جمله پلمب برای آنها در نظر گرفته می‌شود. 
محمدی درباره فعالیت استخرهای استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این اماکن ورزشی به ازای هر ۲۰۰ متر مربع مجاز به پذیرش ۱۵ شناگر هستند.
وی با بیان اینکه گروه‌های نظارت این هیات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون فعال است، اظهارداشت: همزمان با افزایش شیوع اُمیکرون نیز این روند ادامه خواهد داشت.
استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر دارای ۲۸ شهرستان، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان‌ یافته و بالغ‌ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی است. 
بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.