سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

دکتر نوروزی:

تمرکز زدایی از مهمترین برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی است 

دکتر نوروزی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تمرکز زدایی از مهمترین برنامه های این فدراسیون است و در این راستا تا حد امکان باید از مراجعه به تهران و مرکز جلوگیری شود که این اتفاق در چند ساله اخیر افتاده است.

دکتر غلامرضا نوروزی در گفت و گو با ایرنا افزود:شعار ما در این فدراسیون همواره این بوده که بتوانیم استانها و شهرستانها را فعال کنیم تا چرخ ورزش کشور با سرعت بیشتری بچرخد و فعال شود.
وی ادامه داد: هیات‌های پزشکی ورزشی استانها همیشه در اصل و اولویت کار فدراسیون قرار دارند و بدون وجود استان‌ها فدراسیونی وجود نخواهد داشت.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهار داشت: توجه به شهرستان‌ها هم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در سطح محلی هم نیازهای پزشکی ورزشی شهرستان‌ها برطرف شود.
وی اضافه کرد: مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی معتقدیم که باید استانها را قوی کنیم تا بتوانند نیازهای پزشکی ورزشی یک ورزشکار را در استان و شهرستان خود شناسایی کنند.  
نوروزی خاطرنشان کرد: هیات پزرشکی ورزشی استان اصفهان برای رسیدن به جایگاه اصلی خود نیازمند برنامه ریزی جدید است و فدراسیون پزشکی ورزشی هم در این زمینه هر گونه کمک را برای پیشرفت هیات پزشکی ورزشی این استان ارائه خواهد کرد تا به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی بیان کرد: جایگاه پزشکی ورزشی همانند جایگاه ورزش، روز به روز در حال پیشرفت است و مدرن تر شده است.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات مجمع هیات استان اصفهان افزود: همواره دغدغه‌ای برای برگزاری مجامع استان‌ها دارم اما برای مجمع استان اصفهان هیچ دغدغه‌ای نداشتم و در این زمینه با کسی هم تماسی نگرفتم و به رای اعضای مجمع احترام گذاشتیم که نتیجه آن هم بوضوح قابل مشاهده بود و مجمع آزاد برگزار شد و به انتخاب اعضای مجمع احترام می‌گذاریم.
وی با اشاره به شرایط حضور تماشاچیان در ورزشگاهها در دوران کرونا گفت: در زمان حاضر ۳۰ درصد اماکن و فضای ورزشگاهها به تماشاگران اختصاص پیدا می‌کند.
دکتر نوروزی اضافه کرد: مشکلی برای فضاها و اماکنی که بلیط فروشی اینترنتی و کنترل کارت واکسیناسیون انجام می‌شود، وجود ندارد و حضور تماشاچیان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود اما در مناطقی که این امکان وجود ندارد ورود آنها با "کیو آر کد" کنترل می‌شود.  
وی بیان کرد: میزان شیوع کرونا در زمان حاضر کاهش پیدا کرده و با همکاری خوب مردم و جامعه ورزشی، بخوبی پیشگیری شده است و امیدواریم که با مهار و نابودی کامل کرونا، درصد بیشتری از تماشاگران بتوانند درمیدان‌های ورزشی حضور پیدا کنند  .
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان اینکه شیرینی و شور و نشاط محیط‌های ورزشی وابسته به حضور تماشاگران است خاطرنشان کرد: حضور تماشاچیان در استان‌ها هم همانند تهران با  اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت فضای ورزشگاهها به تماشاگران انجام خواهد شد و باید با توجه به رنگ بندی شهرها این امر محقق شود.
وی با اشاره به اهمیت مبارزه با دوپینگ ورزشکاران، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که محیط های ورزشی پاک و سالمی داشته باشیم و در این راستا ستاد مبارزه با دوپینگ تمام تلاش و برنامه‌های خود را به کار می‌گیرد تا با این پدیده زشت و شوم که عوارض خطرناک جسمانی برای ورزشکاران و آسیب جدی برای کشور دارد، مقابله کنیم.
نوروزی با بیان اینکه حذف دوپینگ امکان پذیر نیست افزود: تلاش می‌کنیم تا این پدیده شوم را به کمترین میزان ممکن برسانیم تا جامعه پاک و محیط ورزشی پاک و سالمی را داشته باشیم.
 مجمع انتخابات ریاست هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان عصر روز یکشنبه با حضور غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و سید محمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان اصفهان برگزار شد و غلامرضا بارانی پس از سه مرحله رای گیری و به حد نصاب نرسیدن آرا اعضاء، در نهایت با قرعه کشی، برای چهار سال آینده، ریاست این هیات را بر عهده گرفت.
براساس این گزارش، کریم سهرابی، محمد سالکی و مصطفی میرقادری دیگر نامزدهای انتخابات این مجمع  بودند.
زینب کریمی، میلاد شریفی منش و زینب ملکی نیز به ترتیب بعنوان نایب رییس، خزانه‌دار و کارشناس خُبره‌ هیات انتخاب شدند و محمد سالکی و مینا حاذق نیز با رای مجمع، عضویت در هیات رییسه پزشکی ورزشی استان اصفهان را بدست آوردند.
 استان اصفهان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.