پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

۲۳۴ ورزشکار سازمان‌یافته استان سمنان سال گذشته حین ورزش آسیب دیدند

خبر

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان درمصاحبه با خبرگزاری ایرنا آمار ورزشکاران آسیب دیده در مسابقات و تمرین‌های ورزشی سال ۱۴۰۰ را عنوان کرد.

دکتر رمضان حیدریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۲۳۴ ورزشکار آسیب دیده استان سمنان حین ورزش در سال گذشته ۶۲ ورزشکار خانم و ۱۷۲ ورزشکار آقا بودند.

وی ادامه داد: ۲۵  نفر از ورزشکاران در مسابقات و ۲۰۸ نفر هنگام تمرین  در استان سمنان سال گذشته دچار مصدومیت و آسیب شدند.

وی بیان کرد: ۱۹۱ نفر از مجموع ۲۰۸ ورزشکار سازمان یافته آسیب‌دیده در استان سمنان حین انجام  حرکات ورزشی برخوردی و ۴۳ نفر غیربرخوردی دچار آسیب شدند.

حیدریان اظهار داشت: اسامی ورزشکاران بیمه شده حادثه دیده در حین ورزش برای پرداخت غرامت به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی می‌شود تا روند اداری و سقف پرداختی تعیین شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان اضافه کرد: توجه به آموزش برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه ورزشی ضرورت دارد و هیات پزشکی ورزشی استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف این رویکرد مهم را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به ورزشکارانی که زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار دارند و بیمه شده هستند ورزشکاران سازمان یافته گفته می‌شود و با توجه به سابقه بیمه ورزشکار بخشی از هزینه درمان پرداخت می‌شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: ورزشکارانی که سه‌سال متوالی نسبت به پرداخت حق بیمه خود و تمدید کارت عضویت کمیته خدمات درمانی اقدام کرده‌باشند، تعهدات بیمه‌ای برای پوشش خسارت ناشی از آسیب‌ها برای آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، تعداد ورزشکاران زیر پوشش و عضو کمیته خدمات درمانی ورزشی در استان سمنان ۳۱ هزار و ۱۵۲ نفر است.

              

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.