جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

قهرمانی پیکان در والیبال جام باشگاه های آسیا

همراهی ریاست فدراسیون پزشکی و کادر پوشش مسابقات این فدراسیون

والیبال

رقابت های والیبال جام باشگاه های آسیا در شرایطی با قهرمانی پیکان در تهران خاتمه یافت که دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ شخصا این رویداد را زیر نظر داشت و کادر پوشش مسابقات فدراسیون نیز امر پوشش پزشکی آن را بر عهده داشتند.

 دیدار نهایی با حضور دکتر نوروزی، عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا و عضو کمیته کنترل والیبال جام باشگاه های آسیا امشب (جمعه شب ۳۰ اردیبهشت) در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

تیم‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن در این مسابقه برای کسب مقام قهرمانی و جام بیست‌ودوم به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان پیمان اکبری با شکست سه بر دو تیم سانتوری سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به عنوان قهرمان قاره آسیا به دست آوردند.

تیم پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۸ بر ۲۶ مغلوب حریف قدرتمند خود شد، اما سه ست متوالی سوم تا پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر. ۱۲ مقابل سانتوری به پیروزی رسید تا با شش برد متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. پیکانی‌ها در پنج بازی قبلی موفق به شکست گاز جنوب، سانتوری، ناخون راتچاسیما، اربیل و تاراز قزاقستان شدند.

پیکانی‌ها این مسابقه را با ترکیب اروین انگاپت، آرمین تشکری، نیمیر عبدالعزیز، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف آغاز کردند.

تیم سانتوری با پذیرش این شکست، به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا با چهار برد (ناخون راتچاسیما، گاز جنوب عراق، الریان قطر و مقاومت شهداب ایران) و دو شکست (پیکان دوبار) به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.

اکمتو ایدوس از قزاقستان و موسی سلیم عزیز از عراق قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

بدین ترتیب بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا که از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز شده بود، با قهرمانی پیکان به پایان رسید و تیم‌های سانتوری ژاپن و مقاومت شهداب یزد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.