شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

دکتر شارکی اعلام کرد؛

محرومیت ۵ ساله از مربیگری، در انتظار رکابزنان دوپینگی

دوچرخه سواری

ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری که سابقه محرومیت ناشی از دوپینگ دارند به مدت ۵ سال پس از پایان مدت محرومیت خود نیز امکان مربیگری نخواهند داشت.

به گزارش ایران نادو، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در خصوص این که آیا فردی که مرتکب دوپینگ شده است، پس از پایان مدت محرومیت خود امکان مربیگری دارد یا خیر، تصریح کرد: این مساله در مورد رشته ورزشی دوچرخه‌سواری متفاوت است و صرفا در این رشته ورزشی فردی که مرتکب دوپینگ و محرومیت ناشی از آن شده، به مدت پنج سال پس از پایان مدت محرومیت نیز امکان مربیگری ندارد.

دکتر فرزاد شارکی، ادامه داد: در رشته دوچرخه‌سواری فردی در حال مربیگری بود که سابقه محرومیت ناشی از دوپینگ داشت و از اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (یو. سی. ای) استعلام گرفتیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، قوانین این اتحادیه به گونه‌ای است که اگر ورزشکاری مرتکب دوپینگ شود به مدت ۵ سال پس از پایان محرومیتش حق مربیگری ندارد و بر همین اساس سال گذشته در نامه‌ای به فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کردیم این قانون اتحادیه جهانی دوچرخه‌سورای است و باید رعایت شود.

دکتر شارکی در پایان افزود: این قانون صرفا مربوط به رشته دوچرخه‌سواری است و در مورد سایر رشته‌های ورزشی چنین مسالهای وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.