پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

دکتر نوروری در مجمع عمومی فدراسیون:

فدراسیون پزشکی ورزشی گام های بزرگی در راستای ارتقای سلامت جامعه ورزشی برداشته است

مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد سال ۱۴۰۰ این فدراسیون در زمینه های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی روز پنج شنبه در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون پزشکی ورزشی که در محل آکادمی ملی المپیک مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ فدراسیون پرداخت و اظهار داشت: شعار اصلی مجموعه پزشکی ورزشی همواره حمایت از سلامت ورزشکاران بوده و هست و در راستای این هدف گام‌های موثری نیز برداشته شده است.

وی افزود: منابع مالی هیات های پزشکی ورزشی از دولت تامین نمی‌شود و تمام منابع مالی از خدمات درمانی و پزشکی  حاصل می‌شود که متاسفانه با شیوع کرونا که به همه کشور آسیب رساند به‌ویژه در حوزه ورزش، فدراسیون هم با افت شدید آمار ورزشکاران در کشور دچار کسری بودجه شد که خوشبختانه با حرکت جهادی اجازه ندادیم آسیبی به فدراسیون برسد و از ذخایر مالی در جهت رسیدن به اهداف انجمن گام برداشتیم.

دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه سال ۹۸ آمار ورزشکاران به شکلی خیره کننده افزایش پیدا کرد و شمار ورزشکاران بیمه شده به بیش از سه میلیون نفر رسیده، یادآور شد: اما این آمار در دوران کرونا به یک میلیون نفر کاهش پیدا کرد که باعث افت شدید منابع مالی شد و دستیابی به اهداف را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مجددا نرخ ورزشکاران بیمه شده به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید، تصریح کرد: خوشبختانه در چهار ماهه اول سال جاری به شکل قابل توجهی آمار ورزشکاران افزایش یافت که پیش بینی می‌شود آمار به سال ۹۸ برگردد.

وی درباره خدمات درمانی ارائه شده  در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: ارائه خدمات درمانی به ۲ و نیم میلیون ورزشکار که رشد ۱۱۹ درصدی را نشان می‌دهد، از جمله عملکردهای فدراسیون است. ضمن اینکه ۱۲ هزار ۶۰۸ فقره از اسناد درمانی ورزشکاران آسیب‌دیده، بررسی شده است.

دکتر نوروزی افزود: پرداخت کمک‌هزینه درمانی به ۱۵ ورزشکار قطع نخاعی در سراسر کشور و  طراحی و تدوین نرم افزار جامع خدمات درمانی از دیگر خدمات درمانی انجمن است.

وی درباره عملکرد بخش درمان  هم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون ۱۶۰۰ ملی‌پوش و پیگیری درمان ورزشکاران در ۱۸ مرکز درمانی تهران و ۳۱ مرکز استان‌ها، انجام معاینات پزشکی ۲۵ هزار ورزشکار، توانبخشی به پیشکسوتان و همچنین ارائه آموزش و برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله کارهایی است که در سال ۱۴۰۰ انجام شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره پوشش پزشکی مسابقات گفت: بیش از ۲۵ هزار ساعت پوشش پزشکی مسابقات بین‌المللی انجام شده که با پوشش‌های انجام شده در بخش مسابقات ملی و اردوهای ملی در مجموع ۱۱۵هزار ساعت پوشش پزشکی داشتیم.

نظرات

  • اکبر محمدی ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۲
    0 0
    سلام شما اگه لطف کنید و پیگیر مکانهایی که به اسم مجموعه پزشکی و ورزشی هستند و توسط افرادی اداره میشه که هیچ سواد پزشکی ندارند و حتی تحصیلات مرتبط با ورزش هم ندارند، ممنون میشم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.